Strona Główna FTŚ - Forum o Tramwajach Śląskich
Dyskusje o tramwajach na Śląsku i w Zagłębiu

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  KalendarzKalendarz Galeria zdjęćGaleria zdjęć

Poprzedni temat «» Następny temat
Bieżąca eksploatacja i stan wagonów
Autor Wiadomość
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-11-07, 15:43      Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

Na początek proponuję temat o wszystkim co związane jest z eksploatacją wagonów Pt, tzn. różnych zauważonych uszkodzeń i zmian w wyposażeniu oraz stanu technicznego.

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
hanys76 

Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8683
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2010-11-16, 22:24      

felieton w dzienniku zachodnim na temat helmutów Nie wiem czy to się tu nadaje :) .

 
rafalurbino18 

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 6216
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-11-26, 06:54      

Wagon #901 dzisiaj po 2 dotarł do gliwickiej zajezdni :!:
Źródło - foto TWB

 
 
Marcin 
1507

Wiek: 27
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 1860
Skąd: Sosnowiec - Zagórze
Wysłany: 2010-11-26, 09:33      

rafalurbino18 napisał/a:
Wagon #901 dzisiaj po 2 dotarł do gliwickiej zajezdni :!:

Teraz rodzi się pytanie czego on tam szuka, przecież wszystkie miały na Zawodzie iść.

 
 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8033
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-11-26, 10:21      

Marcin napisał/a:
rafalurbino18 napisał/a:
Wagon #901 dzisiaj po 2 dotarł do gliwickiej zajezdni :!:
Teraz rodzi się pytanie czego on tam szuka, przecież wszystkie miały na Zawodzie iść.
Testy. Na Zawodziu mają być na stanie, ale gdy rozpoczną się remonty będą wypożyczane do różnych zajezdni, stąd pewnie już teraz chcą przetestować gdzie helmuty będą mogły dojechać.

 
hanys76 

Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8683
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2010-11-30, 18:02      

Kolejny wagon dotarł dzisiaj popołudniu, na lawecie do Chorzowa.

 
Big0s93 
> T27 <


Wiek: 25
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 544
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-11-30, 18:13      

A są już jakiekolwiek informacje o Helmutach na Zagłębie?
Testy czy choćby hehe, marzenie. Żeby poszedł do Będzina...

_________________
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej."
~Ja
 
luki 
.:1408:.:Hagrid:.


Wiek: 32
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 5350
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-11-30, 22:26      

Big0s93 napisał/a:
A są już jakiekolwiek informacje o Helmutach na Zagłębie?
Testy czy choćby hehe, marzenie. Żeby poszedł do Będzina...

Marzyć to sobie zawsze możesz :P
Helmuty na Zagłębiu mogą być na dwa sposoby:
1. Linia 15 (o ile da się przenieść jakieś pociągi na Zawodzie)
2. W przypadku potrzeby taboru dwukierunkowego. (o ile warunki techniczne danych linii będą sprzyjać)

_________________
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
 
 
Big0s93 
> T27 <


Wiek: 25
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 544
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-12-01, 16:43      

No właśnie.
I jeżeli na Żeromskiego zmieści się pod most, z resztą problemu nie będzie :)

_________________
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej."
~Ja
 
Marcin 
1507

Wiek: 27
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 1860
Skąd: Sosnowiec - Zagórze
Wysłany: 2010-12-01, 16:58      

Big0s93 napisał/a:
I jeżeli na Żeromskiego zmieści się pod most

Jeśli zmieścił się na Piłsudskiego, to na Żeromskiego zmieści się tym bardziej.
Big0s93 napisał/a:
z resztą problemu nie będzie

Tu bym nie był taki pewien, podstacja na trasie 27 wiadomo jak działa, kolejnym problemem są wzniesienia na tej linii.

 
 
Kamil105Na 
English Electric


Wiek: 22
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 189
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-12-03, 15:14      

Co jest nie tak z tą podstacją ?

_________________
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
 
Slim 

Wiek: 32
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 191
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-12-03, 16:34      

Spadki napięcia szczególnie odczuwalne przy ruszaniu z przystanku, ostatnio zastanawiałem się nawet czy od pętli do Klonowej włączają ogrzewanie bo na tym odcinku można w tramwaju zamarznąć.

 
Kamil105Na 
English Electric


Wiek: 22
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 189
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-12-03, 18:55      

Slim napisał/a:
Spadki napięcia szczególnie odczuwalne przy ruszaniu z przystanku, ostatnio zastanawiałem się nawet czy od pętli do Klonowej włączają ogrzewanie bo na tym odcinku można w tramwaju zamarznąć.

Pewnie dlatego się tak często tam wagony psują...

_________________
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
 
Big0s93 
> T27 <


Wiek: 25
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 544
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-12-03, 23:26      

@Marcin: jeżeli chodzi o wzniesienia, to pierwsze od strony Klimontowa będzie zlikwidowane przy najbliższej modernizacji linii. Linia będzie szła dołem.
Co prawda miało to być z pieniędzy pozyskanych od Unii, ale Pan Berkowski sprawę zmaścił i nie wiadomo kiedy będzie następna okazja.

Swoją drogą ciekawe co wtedy będzie jeździć na 27.
Czy 111N czy Pt?
Jeżeli ktoś dobrze pomyśli, to zajmie się budową toru/ów na dole i później w krótkim odstępie czasu połączy nowo powstały tor ze starym, tym samym wykluczając stromą górę, czy będą robić tak, że tramwaj nie będzie jeździł na cały czas trwania prac.

_________________
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej."
~Ja
 
Marcin 
1507

Wiek: 27
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 1860
Skąd: Sosnowiec - Zagórze
Wysłany: 2010-12-04, 08:58      

Big0s93 napisał/a:
Swoją drogą ciekawe co wtedy będzie jeździć na 27.
Czy 111N czy Pt?

Zatramwaje będą jeździć, ot co.

 
 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8033
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-12-04, 10:21      

Big0s93 napisał/a:
(...) przy najbliższej modernizacji linii [27].
Czyli najwcześniej za kilkanaście lat :-P

Big0s93 napisał/a:
@Marcin: jeżeli chodzi o wzniesienia, to pierwsze od strony Klimontowa będzie zlikwidowane przy najbliższej modernizacji linii. Linia będzie szła dołem.
Co prawda miało to być z pieniędzy pozyskanych od Unii, ale Pan Berkowski sprawę zmaścił i nie wiadomo kiedy będzie następna okazja.
Przecież żaden z ostatnich projektów nie przewidywał żadnych większych prac na trasie linii 27. No, chyba, że UM Sosnowiec planował wyburzenie tego wiaduktu, który był kiedyś konieczny, bo biegła tam linia kolejowa (bo rozumiem, że mowa o wiadukcie pomiędzy przyst. Ośrodek Opiekuńczy a Kopalnia). Obecnie rzeczywiście można by puścić tramwaj dołem, co niewątpliwie skróciłoby czas przejazdu (i umożliwiło w przyszłości wdrożenie 15-minutowej częstotliwości kursowania linii bez konieczności budowy nowej mijanki). Oczywiście na wszystko potrzebna jest kasa, a na pewnie jej na razie nie będzie...

Marcin napisał/a:
Big0s93 napisał/a:
Swoją drogą ciekawe co wtedy będzie jeździć na 27.
Czy 111N czy Pt?
Zatramwaje będą jeździć, ot co.
Pewnie byłoby właśnie tak. Pasażerowie są już tam raczej przyzwyczajeni do jeżdżenia zatramwajami, więc z tym nie powinno być problemu ;)

 
Kamil105Na 
English Electric


Wiek: 22
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 189
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-12-04, 10:45      

DW napisał/a:
Przecież żaden z ostatnich projektów nie przewidywał żadnych większych prac na trasie linii 27. No, chyba, że UM Sosnowiec planował wyburzenie tego wiaduktu, który był kiedyś konieczny, bo biegła tam linia kolejowa (bo rozumiem, że mowa o wiadukcie pomiędzy przyst. Ośrodek Opiekuńczy a Kopalnia). Obecnie rzeczywiście można by puścić tramwaj dołem, co niewątpliwie skróciłoby czas przejazdu (i umożliwiło w przyszłości wdrożenie 15-minutowej częstotliwości kursowania linii bez konieczności budowy nowej mijanki). Oczywiście na wszystko potrzebna jest kasa, a na pewnie jej na razie nie będzie...

Co ma wiadukt do częstotliwości kursowania ?

_________________
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8033
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-12-04, 11:02      

Kamil105Na napisał/a:
DW napisał/a:
Przecież żaden z ostatnich projektów nie przewidywał żadnych większych prac na trasie linii 27. No, chyba, że UM Sosnowiec planował wyburzenie tego wiaduktu, który był kiedyś konieczny, bo biegła tam linia kolejowa (bo rozumiem, że mowa o wiadukcie pomiędzy przyst. Ośrodek Opiekuńczy a Kopalnia). Obecnie rzeczywiście można by puścić tramwaj dołem, co niewątpliwie skróciłoby czas przejazdu (i umożliwiło w przyszłości wdrożenie 15-minutowej częstotliwości kursowania linii bez konieczności budowy nowej mijanki). Oczywiście na wszystko potrzebna jest kasa, a na pewnie jej na razie nie będzie...
Co ma wiadukt do częstotliwości kursowania ?
Do częstotliwości nic, ale do czasów przelotów owszem ;) (bo zamiast jechać ok. 20km/h po wiadukcie i to dłuższą trasą, jechałoby się dołem ok. 50km/h; ponadto owy wiadukt był przyczyną niejednej awarii - zerwania sieci, połamania pantografów, awarie wozów itp.)

 
Kamil105Na 
English Electric


Wiek: 22
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 189
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-12-04, 11:06      

DW napisał/a:
Kamil105Na napisał/a:
DW napisał/a:
Przecież żaden z ostatnich projektów nie przewidywał żadnych większych prac na trasie linii 27. No, chyba, że UM Sosnowiec planował wyburzenie tego wiaduktu, który był kiedyś konieczny, bo biegła tam linia kolejowa (bo rozumiem, że mowa o wiadukcie pomiędzy przyst. Ośrodek Opiekuńczy a Kopalnia). Obecnie rzeczywiście można by puścić tramwaj dołem, co niewątpliwie skróciłoby czas przejazdu (i umożliwiło w przyszłości wdrożenie 15-minutowej częstotliwości kursowania linii bez konieczności budowy nowej mijanki). Oczywiście na wszystko potrzebna jest kasa, a na pewnie jej na razie nie będzie...
Co ma wiadukt do częstotliwości kursowania ?
Do częstotliwości nic, ale do czasów przelotów owszem ;) (bo zamiast jechać ok. 20km/h po wiadukcie i to dłuższą trasą, jechałoby się dołem ok. 50km/h; ponadto owy wiadukt był przyczyną niejednej awarii - zerwania sieci, połamania pantografów, awarie wozów itp.)

No tak zresztą podjazdy na wiadukt są bardzo strome jak na tramwaj.

_________________
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
 
Kuba 
Pozory mylą...


Wiek: 27
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 743
Skąd: Będzin/Mierzęcice
Wysłany: 2010-12-04, 23:33      

są 'zakarliki' to będa 'zahelmuty' ? albo... 'zafranki'? haha

_________________
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/
 
 
37

Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 305
Wysłany: 2010-12-05, 10:02      

Kuba napisał/a:
'zafranki'?

Te juz są... w Gliwicach :-P

 
adam86

Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 928
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-12-05, 11:49      

DW napisał/a:
No, chyba, że UM Sosnowiec planował wyburzenie tego wiaduktu, który był kiedyś konieczny, bo biegła tam linia kolejowa (bo rozumiem, że mowa o wiadukcie pomiędzy przyst. Ośrodek Opiekuńczy a Kopalnia).

Tylko nie wiadomo czyja jest ziemia pod tym wiaduktem. To torowisko kolejowe należało do PKP czy do jakiegoś zakałdu?

_________________
KZKGOP 1779
 
Big0s93 
> T27 <


Wiek: 25
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 544
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-12-06, 00:28      

Ciężko powiedzieć, ale raczej ziemia jest miasta.
Tak mi się wydaje po obiektach znajdujących się w promieniu wiaduktu.

_________________
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej."
~Ja
 
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2010-12-06, 21:43      

Big0s93 napisał/a:
Ciężko powiedzieć, ale raczej ziemia jest miasta.
Tak mi się wydaje po obiektach znajdujących się w promieniu wiaduktu.
To nie ma nic do rzeczy.

 
 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8033
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-12-08, 20:16      

Na Zawodzie przyjechał dziś kolejny Helmut - #906. Otrzymał on jednak malowanie zakładowe. Jeszcze pachniał świeżą farbą :)
Skończony jest też #904, który możliwe, że przybył na Zawodzie dziś wieczorem lub przybędzie tam w najbliższych dniach. Nie wiem jakie malowanie otrzymał.
Za to pewnie na razie nie będzie kursował (nawet jako szkolenie) #901, który dziś się wykoleił.

Jak już wspomniał hanys76, 30. listopada do Chorzowa dotarł kolejny Helmut. Niestety nie miał widocznych numerów taborowych, więc nie wiadomo jaki to wóz. Charakteryzuje się za to całopojazdową reklamą piłkarską (fotka poniżej).



Helmut_Fussball_1.jpg
Kolejny Helmut.
Plik ściągnięto 1784 raz(y) 164,48 KB

 
Kamil105Na 
English Electric


Wiek: 22
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 189
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-12-09, 19:52      

Jeździ w ogóle jakiś Duewag w soboty ?

_________________
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
 
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2010-12-09, 20:17      

Kamil105Na napisał/a:
Jeździ w ogóle jakiś Duewag w soboty ?
Nie jeździ.

 
 
mark40 


Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-12-14, 21:17      

A temu co się stało?


:-|

 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-12-14, 21:20      

Uderzył w #713+714. Polecam lekturę dzisiejszego DPD.

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
Kamil105Na 
English Electric


Wiek: 22
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 189
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-12-15, 15:37      

mark40 napisał/a:
A temu co się stało?
Obrazek

:-|

Tramwaje powinny mieć wystające zderzaki jak eNka...

_________________
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
 
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2010-12-20, 21:09      

Kamil105Na napisał/a:
Tramwaje powinny mieć wystające zderzaki jak eNka...
Obecnie nikt Ci takiego wagonu nie dopuści do ruchu.

 
 
Kamil105Na 
English Electric


Wiek: 22
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 189
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-12-21, 20:41      

Boguś napisał/a:
Kamil105Na napisał/a:
Tramwaje powinny mieć wystające zderzaki jak eNka...
Obecnie nikt Ci takiego wagonu nie dopuści do ruchu.
No właśnie a zderzak chroniłby czoło przed rozwaleniem, tak jak to miało miejsce w przypadku tego frankfurta...

_________________
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
 
adam86

Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 928
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-12-21, 21:53      

A zdajesz sobie sprawę jakby wyglądał ten co oberwał?

_________________
KZKGOP 1779
 
Kamil105Na 
English Electric


Wiek: 22
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 189
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-12-21, 21:59      

adam86 napisał/a:
A zdajesz sobie sprawę jakby wyglądał ten co oberwał?
Drugi też miałby zderzak, więc najwyżej uszkodziłaby się belka grzbietowa jakby mocniej przywalił :-P

_________________
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
 
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2010-12-21, 23:11      

Kamil105Na napisał/a:
adam86 napisał/a:
A zdajesz sobie sprawę jakby wyglądał ten co oberwał?
Drugi też miałby zderzak, więc najwyżej uszkodziłaby się belka grzbietowa jakby mocniej przywalił :-P
A jak tramwaj uderzy w inną przeszkodę :?: . Taki wystający element stanowi poważne zagrożenie dla innych uczestników ruchu.
Kamil105Na napisał/a:
(...)więc najwyżej uszkodziłaby się belka grzbietowa jakby mocniej przywalił
Wtedy wagon nadaje tylko do kasacji.

 
 
Kamil105Na 
English Electric


Wiek: 22
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 189
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-12-22, 08:24      

Boguś napisał/a:
Kamil105Na napisał/a:
adam86 napisał/a:
A zdajesz sobie sprawę jakby wyglądał ten co oberwał?
Drugi też miałby zderzak, więc najwyżej uszkodziłaby się belka grzbietowa jakby mocniej przywalił :-P
A jak tramwaj uderzy w inną przeszkodę :?: . Taki wystający element stanowi poważne zagrożenie dla innych uczestników ruchu.
Kamil105Na napisał/a:
(...)więc najwyżej uszkodziłaby się belka grzbietowa jakby mocniej przywalił
Wtedy wagon nadaje tylko do kasacji.
Najlepszy byłby zderzak z amortyzacją - nic w tramwaju nie uszkodziło by się. A czy tramwaj uderzy w "coś" zderzakiem, czy czołem bez niego, to starty i tak będą.

_________________
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
 
adam86

Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 928
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-12-22, 17:49      

Kamil105Na napisał/a:
Najlepszy byłby zderzak z amortyzacją - nic w tramwaju nie uszkodziło by się.

Teraz już fizyki w szkole nie uczą?

_________________
KZKGOP 1779
 
Kamil105Na 
English Electric


Wiek: 22
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 189
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-12-22, 20:29      

adam86 napisał/a:
Kamil105Na napisał/a:
Najlepszy byłby zderzak z amortyzacją - nic w tramwaju nie uszkodziło by się.

Teraz już fizyki w szkole nie uczą?
A tak trudno jest się domyśleć o co chodzi ? Choć być może nie opisałem tego dokładniej.
Czy się coś stanie, czy nie, to zależy od v i m tramwaju. Ja się odniosłem do sytuacji, w której tramwaj jedzie niezbyt szybko (może 10 km/h), a nie 30 km/h albo więcej. A zderzak o jakim pisałem na pewno chroniłby motorniczego, a czoło byłoby całe. Zresztą taki tramwaj zniszczyłby samochód tak samo, jak duża ciężarówka, czyż nie ?
A tak w ogóle to wesołych świąt życzę :-P

_________________
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
 
adam86

Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 928
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-12-22, 22:20      

Kamil105Na napisał/a:
A tak trudno jest się domyśleć o co chodzi ? Choć być może nie opisałem tego dokładniej.
Czy się coś stanie, czy nie, to zależy od v i m tramwaju. Ja się odniosłem do sytuacji, w której tramwaj jedzie niezbyt szybko (może 10 km/h), a nie 30 km/h albo więcej.

To się nie odnoś do takich prędkości, bo zderzenia mają miejsce przy znacznie wiekszych predkościach.
Cytat:
A zderzak o jakim pisałem na pewno chroniłby motorniczego, a czoło byłoby całe. Zresztą taki tramwaj zniszczyłby samochód tak samo, jak duża ciężarówka, czyż nie ?

Ale nie chodzi o to, czy zniszczony zostanie tramwaj czy nie. Ba, on nawet pownien zostac zniszczony, tak samo jak i samochód, ale ci co w nich jadą mają być nie zniszczeni. Po to wymyslono strefy zgniotu chociazby.

_________________
KZKGOP 1779
 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-01-05, 18:40      

Dzisiaj jechałem sobie #907 i trzeba przyznać, że jest ciepło przy obecnym dużym mrozie. W ściankach z boku są otwory i ciepłe powietrze ogrzewa też nogi. Moim zdaniem ogrzewanie na plus dla tych wagonów. :)
Teraz w zimie niestety występują problemy z drzwiami. Lubią się zawieszać. Wynika to prawdopodobnie stąd, że zalegający na schodkach śnieg zanieczyszcza otworki fotokomórek.

EDIT 10.01.2010

Dzisiaj w #900 były zepsute trzecie drzwi.

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
hanys76 

Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8683
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2011-01-25, 07:28      

W wagonie 908 nie działają wyświetlacze z obu stron wagonu.

 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8033
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-02-06, 19:06      

W czwartek (3.02) w #900 i #909 nie działały tylne wyświetlacze (przednie normalnie). Ciekawe co to się z nimi dzieje, że tak padają...

 
hanys76 

Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8683
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2011-02-06, 21:15      

Zniknął wagon 901, ostatnio był widziany na trasie 27 stycznia, potem już nie kursował.Musi miec coś poważniejszego uszkodzone, skoro nie wyjeżdza.

 
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2011-02-13, 18:01      

hanys76 napisał/a:
Zniknął wagon 901, ostatnio był widziany na trasie 27 stycznia, potem już nie kursował.Musi miec coś poważniejszego uszkodzone, skoro nie wyjeżdza.
Niedawno pojawił się na linii, ale w ciągu dnia zjechał awaryjnie.

W pierwszym poście stworzyłem listę odstawionych wagonów.

 
 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8033
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-02-26, 11:04      

Ponownie odstawiony jest #901. Miał mieć wymieniane koła, więc pewnie z tego powodu nie jeździ.
Ostatni raz na trasie 15.02.

Boguś napisał/a:
W pierwszym poście stworzyłem listę odstawionych wagonów.
Tak sobie myślę, że można by tą listę wydzielić do odrębnego tematu "Odstawione Helmuty".

 
hanys76 

Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8683
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2011-03-07, 10:03      

Wyjechał wagon 902 po naprawie, wykreslam z listy.

 
Marcin 
1507

Wiek: 27
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 1860
Skąd: Sosnowiec - Zagórze
Wysłany: 2011-03-07, 10:28      

Po naprawie jedyna rzucająca się w oczy różnica to numerek taborowy który przyklejony jest węższą czcionką (coś jak wozy po RK w ZUR)

 
 
Łukasz

Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 1697
Skąd: jestem?
Wysłany: 2011-03-08, 20:05      

#901 dzis jechał jako jazda próbna w stronę Rynku o 12:47 z Łącznej.

 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8033
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-03-11, 21:14      

Cytat:
- #901 (15.02.2011)
Ponoć dziś po południu kursował już na 23.

Zauważyłem natomiast, że już długo nie widzieliśmy Helmuta #907. Ostatnia wzmianka w DPD pochodzi z 21.02, kiedy to stał na placu, wcześniej 26.01 przechodził jazdy próbne, a ostatni raz na trasie dopiero 12. stycznia :!:
Czyżby dolegało mu coś poważnego, czy tylko go po prostu nie widujemy?

 
Przemek 


Wiek: 19
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 456
Skąd: Budapest
Wysłany: 2011-04-23, 22:33      

907 ma awarię Simatica, czeka na części z Frankfurtu.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Ta strona internetowa używa plików cookie - dowiedz się więcej.