Strona Główna FTŚ - Forum o Tramwajach Śląskich
Dyskusje o tramwajach na Śląsku i w Zagłębiu

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  KalendarzKalendarz Galeria zdjęćGaleria zdjęć

Poprzedni temat «» Następny temat
Zurek, czyli modernizacja made in ZUR
Autor Wiadomość
Penny 


Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 9368
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-09-11, 17:59      Zurek, czyli modernizacja made in ZUR

Dzisiaj o godzinie 15:20 widziałem wyjeżdżającego z Placu Wolności w Katowicach w kierunku Chorzowa Batorego zmodernizowany wagon #699, odbywający jazdę próbną. Fotki niestety nie zdążyłem zrobić :(

Dla tych, którzy jeszcze tego wozu nie widzieli, polecam artykuł Dziennika Zachodniego

No to mamy nową wersję modernizacji, chociaż na mój gust wolę #674, #716 czy #791 :)

 
ff 

Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 5734
Skąd: ---
Wysłany: 2009-09-11, 18:02      Re: Zurek, czyli modernizacja made in ZUR

Dajcie spokój. Co za bezguście :(

 
Kamil 

Wiek: 24
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 299
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2009-09-11, 18:03      

Wszystko idealnie dopasowane w tej modernizacji :P . Widac że chcieli żelazko podrobić.

 
 
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2009-09-11, 18:07      

ff napisał/a:
Dajcie spokój. Co za bezguście
Pod tą obudową jest zwykła blacha. W przypadku ewentualnego uszkodzenia obudowy, można ją zdjąć i wagon kursuje z tradycyjnym przodem.

Ostatnio zmieniony przez Boguś 2009-09-11, 18:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
luki 
.:1408:.:Hagrid:.


Wiek: 32
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 5350
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-09-11, 18:08      

Wygląda jakby wycięto sam przód żelazka i wstawiono tutaj. Ale to chyba jest jeszcze cieńsze i mniej bulwiaste. Jakby to pomalować całe na czerwono, to może by jeszcze uszło...

_________________
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
 
 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-09-11, 18:17      

Nie jest tak źle ;-) Przywykniemy jak do innych różniastych wyłupów, kwadratów, moderusów, żelazek i w końcu klasyków lat 70 i 80 :-) Przynajmniej numerek taborowy fajnie się mieści. Ciekawe jak tyłeczek wygląda no i gdzie są gniazda sterowania ukrotnionego o ile w nim są. :twisted:

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2009-09-11, 18:26      

Peter napisał/a:
Ciekawe jak tyłeczek wygląda no i gdzie są gniazda sterowania ukrotnionego o ile w nim są.
Skoro ma pociągnięty kabel zasilający oraz grzybek, pewnie jest gniazdo :P

 
 
KZKGaPowicz 
KZKGaPowicz


Wiek: 29
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 5835
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2009-09-11, 18:49      

Moim zdaniem Zakład Usługowo Remontowy w Chorzowie Batorym (jako zleceniobiorca pod nazwą Tramwaje Śląskie S.A.) powinien startować w przetargach na modernizacje wagonów tramwajowych z innych polskich miast, a może nie tylko.

_________________
Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!!
 
luki 
.:1408:.:Hagrid:.


Wiek: 32
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 5350
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-09-11, 18:50      

Z tyłu miał jakieś małe gniazdeczko po prawej stronie, na pewno zabudowane jest tą nową ścianką.
Ciekawe czy #687 będzie jego doczepką...

KZKGaPowicz napisał/a:
Moim zdaniem Zakład Usługowo Remontowy w Chorzowie Batorym (jako zleceniobiorca pod nazwą Tramwaje Śląskie S.A.) powinien startować w przetargach na modernizacje wagonów tramwajowych z innych polskich miast, a może nie tylko.

Z 3 letnią historią i łataniem dziurawych stopiątek - wątpię, na to za wcześnie.
Ale powinien stanowczo modernizować tabor TŚ, które kasę zostawiły by w swojej firmie i było by taniej, zamiast cisnąć grubą kasę gdzieś do łodzi i jeździć nie wiadomo czym (vel 805Na).

_________________
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
 
 
memphis 

Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 1124
Skąd: Josephsdorf-O/S
Wysłany: 2009-09-11, 19:12      

luki napisał/a:
Z tyłu miał jakieś małe gniazdeczko po prawej stronie, na pewno zabudowane jest tą nową ścianką.


Ma gniazdo (to takie pojedyncze zintegrowane) z tyłu pod klapką.

Cytat:
Ciekawe czy #687 będzie jego doczepką...


Będzie ;)

Cytat:
Z 3 letnią historią i łataniem dziurawych stopiątek - wątpię, na to za wcześnie.


Historię i doświadczenie mają dużo dłuższe, wszak ZUTiKT robił remonty kapitalne na zewnątrz (Gdańsk). Ale ileż to niby tych przetargów na remonty jest?

 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8034
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2009-09-11, 20:22      

Na pierwszy rzut oka byłem w szoku i nie mogłem przestać się śmiać :lol:
Wygląda jak jakiś Power Rangers albo Transformer :P

Po paru spojrzeniach na niego można się już przyzwyczaić, choć nie rozumiem dlaczego nie zabudowano sprzęgu?! Przecież to dolna część przodu jest największym zagrożeniem dla samochodów, a w szczególności dla pieszych...
Na razie ta nakładka będzie miała jedynie sens przy zderzeniu z innym tramwajem, bądź też samochodem, ale tylko w taki sposób, że uszkodzenia przodu będą mniejsze. Poza tym jakiejś większej korzyści to z tego nie będzie...

Dobrze chociaż, że dali mu wyświetlacze, choć pewnie niebawem się popsują, jak to u nas bywa w zwyczaju ;)

 
luki 
.:1408:.:Hagrid:.


Wiek: 32
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 5350
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-09-11, 22:05      

DW napisał/a:
Na pierwszy rzut oka byłem w szoku i nie mogłem przestać się śmiać :lol:

Ja na pierwszy widok :mdleje:
Ale po Twoim poście teraz faktycznie jak tak na niego patrze to się zaczynam śmiać :mryellow:

DW napisał/a:
Wygląda jak jakiś Power Rangers albo Transformer :P

Bo to jest Optimus Prime i będzie walczył z moderusem (czyli Megatronem :-P )

DW napisał/a:
Na razie ta nakładka będzie miała jedynie sens przy zderzeniu z innym tramwajem, bądź też samochodem, ale tylko w taki sposób, że uszkodzenia przodu będą mniejsze. Poza tym jakiejś większej korzyści to z tego nie będzie...

Jak będzie porządne bum - najechanie, czołówka, TIR, to co z tego, że przód niby jest osłonięty, jak cała góra się pognie w sekundę.
Będzie więcej zniszczeć bo przykładowo inna stopiątka przeskoczy "turboprzód" i wpadnie do środka.

DW napisał/a:
Dobrze chociaż, że dali mu wyświetlacze, choć pewnie niebawem się popsują, jak to u nas bywa w zwyczaju ;)

A ja mam wrażenie, czy na tej focie jest już jakiś gryzmoł przy Jazda Próbna ?

_________________
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
 
 
rafalurbino18 

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 6216
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2009-09-12, 07:09      

Ciekawe jakby tam się prezentowały inne lampy, a nie kwadraty. Dobrze, że się coś dzieje, ale szkoda, że nie robią czegoś swojego tylko podrabiają żelazka. Ja rozumiem, że chcieli trochę swojego i sprawdzonego, ale w tym połączeniu nie jest to piękne. Może na żywo wygląda to lepiej :-P
Jeszcze ta nazwa - kojarzy mi się tylko z żurkiem. Pierwszy raz patrząc na ten temat myślałem, że chodzi o zupę :mruga:

 
 
Boguś 
Administrator
#691+689


Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4741
Skąd: Katowice-Piotrowice
Wysłany: 2009-09-12, 18:51      

DW napisał/a:
Dobrze chociaż, że dali mu wyświetlacze, choć pewnie niebawem się popsują, jak to u nas bywa w zwyczaju
To są wyświetlacze, które posiadał przed remontem :-P

 
 
rafalurbino18 

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 6216
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2009-09-16, 05:49      

Kolejne remonty kapitalne wagonów tramwajowych <- artykuł z WPK, głównie nt. Zurka.

 
 
Penny 


Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 9368
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-09-16, 08:19      

rafalurbino18 napisał/a:
Kolejne remonty kapitalne wagonów tramwajowych <- artykuł z WPK, głównie nt. Zurka.
Ja chyba będę te modernizacje nazywał "kameleonami" ;) Tak się upodobniły mordką do autobusu, jakby ze strachu przed likwidacją :P

 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8034
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2009-10-21, 15:41      

Mamy kolejnego ZURka. Dzisiaj na jazdy próbne wyjechał #658 :!:
:arrow: http://sadorg.com/tmp/zurek2.jpg (foto - "Sadorg")

Rzeczywiście otrzymał wyświetlacze diodowe. Z daleka nie różnią się zbytnio od montowanych w żelazkach (firmy R&G). Jednak widać, że tylny jest strasznie wąski. Zobaczymy jak będą się sprawować, jak wagon będzie kursował liniowo.
Przypomnę, że wyświetlacze te pochodzą z jakieś firmy z Zabrza, która dopiero wchodzi na rynek i nieodpłatnie "podarowała" je Tramwajom Śląskim w celu ich przetestowania.

Z tego co widzę, to pantograf nie jest wyposażony w siłownik, tylko jest składany ręcznie. Czyżby #699 miał być rodzynkiem w tej dziedzinie?

 
adam86

Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 928
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-10-21, 17:59      

Podobno jednak kupili ten badziew, a nie dostali za darmo. Oczywiście ów badziew nie jest w stanie współpracować z kasownikami, wiec trzeba dwóch sterowników. Czytelność tylnego wyswietlacza zapewne będzie niesamowita.

_________________
KZKGOP 1779
 
nortonbuzz 
nortonbuzzz

Wiek: 34
Dołączyła: 28 Lip 2009
Posty: 17
Skąd: Katowice
  Wysłany: 2009-10-22, 09:45      

od

Ostatnio zmieniony przez nortonbuzz 2016-07-28, 07:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
R_G 

Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 2709
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2009-10-22, 10:41      

nortonbuzzz napisał/a:
Wy jakoś nic nie robicie żeby było czytelniej, jaśniej, prościej.
Jeśli można jaśniej ? :)

Witam nowego użytkownika :)


_________________
:!: Pozdrawiam :!:
FTŚ REJON NUMER 1 / Będzin
 
Penny 


Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 9368
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-10-22, 11:12      

nortonbuzzz napisał/a:
Wy jakoś nic nie robicie żeby było czytelniej, jaśniej, prościej.
Gdybyśmy tylko mogli, to być może byśmy pomogli ;) A swoją drogą komentowanie czy subiektywne ocenianie sprawy nie jest stosowaniem ognia w kogoś :P
Również witam nowego usera!

 
adam86

Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 928
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-10-22, 12:46      

nortonbuzz napisał/a:
jaka różnica czy kupili czy dostali???

Znaczna.
Cytat:

jaka różnica czy wyświetlacz będzie mniej czy bardziej czytelny skoro pasażerowie w większości i tak nie patrzą do czego wsiadają,

Ręce opadają jak się takie brednie czyta.
Cytat:

Wy jakoś nic nie robicie żeby było czytelniej, jaśniej, prościej...
No i tu się neico mylisz.wagonów.

_________________
KZKGOP 1779
 
luki 
.:1408:.:Hagrid:.


Wiek: 32
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 5350
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-10-22, 13:40      

nortonbuzz napisał/a:
i co kogoś kto nie składa pantografu interesuje czy pantograf składa się ręcznie czy na guziczek :) ))))

...właśnie interesuje, czy motorniczy ma te wygodę czy nie ma tej wygody. W takim razie co Ciebie interesuje, kogo co interesuje i czy powinno interesować. Skoro o tym się pisze, to znaczy, że popyt jest ;)
A, że pantograf składa się elektrycznie to też jest przecież jakiś standard.

nortonbuzz napisał/a:
a stare pikselowe wyświetlacze też są nieczytelne pod brudnymi szybami i jakoś nikt nie robi z tego afery :) ))

No jakoś nikt nie robi bo komu przeszkadza, że BC da tam reklamę, czy ktoś wprawi przyciemnianą szybę, albo ktoś zaiwani tablicę, KZK i tak pośle linię nie wiadomo gdzie i nawet jak będzie klarownie napisane gdzie co jedzie, to niezadowoleni zawsze się znajdą ;)

_________________
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
 
 
nortonbuzz 
nortonbuzzz

Wiek: 34
Dołączyła: 28 Lip 2009
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-10-22, 20:19      

od

Ostatnio zmieniony przez nortonbuzz 2016-07-28, 07:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
R_G 

Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 2709
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2009-10-22, 21:21      

Cytat:
a wyświetlacze pikselowe są nieczytelne jak się nie dba, a tylne zawsze najbardziej, a pasażer i tak wsiądzie nawet jeżeli widzi coś zielonego i same zacieki na przyciemnianej szybie, a potem ma pretensje..
Z resztą się może zgodzę , ale to jest już przesada

Cytat:
aha i ja na nikogo nie chcę najeżdżać i tylko wyrażam swoją opinię...
i też witam!!!
DZIĘKUJEMY :)

_________________
:!: Pozdrawiam :!:
FTŚ REJON NUMER 1 / Będzin
 
luki 
.:1408:.:Hagrid:.


Wiek: 32
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 5350
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-10-22, 22:03      

nortonbuzz napisał/a:
pasażerowie nie czytają do czego wsiadają, a przynajmniej większość, a wyświetlacze pikselowe są nieczytelne jak się nie dba, a tylne zawsze najbardziej, a pasażer i tak wsiądzie nawet jeżeli widzi coś zielonego i same zacieki na przyciemnianej szybie, a potem ma pretensje...

Najpierw twierdzisz, że pasażerowie nie czytają, a po dwóch przecinkach narzekasz, że wyświetlacze są nieczytelne. Dlaczego zatem, mają być wg. Ciebie czytelne ? :P

Oczywiście co przystanek mogą znaleźć się osobniki które zapragną wsiąść do tramwaju typu nauki jazdy, jazdy próbnej, czy nawet na lorkę... ale to nie znaczy, że nie należy się innym solidna i czytelna informacja o kierunku jazdy.

nortonbuzz napisał/a:
Jak sobię tutaj siedzę i czytam to jedyne co widzę to ogólne niezadowolenie, a bo to ładne, nie ładne a takie, a siakie, ale i tak nie takie jak być powinno... no nie wszyscy, ale w moich odczuciach większość...

Przecież każdy wyraża swoją opinię. Jak się rozejrzeć na dłuższą metę, można zauważyć takie zmiany opinii. Są różne dziwne rzeczy, jak chociażby ZURek który na pierwszą chwilę np. u mnie wywołał szok i przerażenie, a dziś jak go widzę, to już mam same pozytywne spostrzeżenia.
Więc nie pisz, że wszyscy tu są niezadowoleni ze wszystkiego (pomijając oczywiście likwidację kilku linii tramwajowych).

nortonbuzz napisał/a:
i tak lepiej, żeby wszystkie wagony wyświetlacze miały, a obsługi każdego dodatkowego urządzenia każdy motorniczy może się nauczyć...

Do dziś są pewnie tacy co starych nie umieją obsługiwać, a co dopiero jak dostaną nowy :mryellow:
Uważam, że jednak głupotą jest instalacja dodatkowego urządzenia i obsługiwanie z osobna kasowników a z osobna wyświetlaczy. No ale było też o tym, że może kiedyś cały system iść do wymiany, więc dlatego też trzeba przetestować coś innego po za R&G, nad którym obecnie tylko można płakać jeśli chodzi o działanie audio-wizualne (10 lat temu to było na pewno coś, ale już nie dziś)

nortonbuzz napisał/a:
ale w tej firmie może i lepiej by było jakby miał jeszcze opcje na sznurek, bo wiadomo jak to wygląda jak coś się zepsuje w najmniej odpowiednim momencie :)

Po co sznurek ? Przecież jest chyba coś takiego jak ręczne składanie pantografu elektrycznego, w prawdzie nie sprawdzałem czy w ZURku też, ale w citadisach zawsze było.

_________________
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
 
 
nortonbuzz 
nortonbuzzz

Wiek: 34
Dołączyła: 28 Lip 2009
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-10-23, 10:00      

od

Ostatnio zmieniony przez nortonbuzz 2016-07-28, 07:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
luki 
.:1408:.:Hagrid:.


Wiek: 32
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 5350
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-10-23, 10:32      

nortonbuzz napisał/a:
nie narzekam tylko stwierdzam fakt, że tak jest

No cóż, masz prawo do własnego zdania :) A podyskutować zawsze można ;)

nortonbuzz napisał/a:
a sznurek to można nazwać przenośnią ręcznego składania pantografu

Można, ale wcześniej wyraźnie napisałaś, jakby tego "sznurka" w ogóle nie było, stąd była moja riposta ;)

_________________
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
 
 
adam86

Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 928
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-10-23, 12:09      

nortonbuzz napisał/a:
każdemu może się nie podobać- a niech sobie ma światełka jakie ma i mordkę, bo ma fajną mordkę...

Tak, bardzo. Abstrahując od walorów estetycznych, instalowanie takiego plastikowego badziewu powoduje tylko wzrost kosztów remontu oraz wydłuża czas naprawy w wypadku kolizji. O tym drugim juz się wszyscy przekonali.
Cytat:

określenie typu >znaczna< jakoś nie robie na mnie wrażenia

To mnie akurat nie dziwi.
Cytat:

a te wyświetlacze... uwierz, że pasażerowie nie czytają do czego wsiadają,

I po co opowiadasz takie bzdury? Skąd to niby wiesz? jakieś badania ktoś przeprowadził?
Cytat:
a wyświetlacze pikselowe są nieczytelne jak się nie dba, a tylne zawsze najbardziej,

Tak, za to najbardziej czytelne są diodowe z przewijącym sie napisem.
Cytat:
i tak lepiej, żeby wszystkie wagony wyświetlacze miały, a obsługi każdego dodatkowego urządzenia każdy motorniczy może się nauczyć...

Najpierw ktos musi je prawidłowo zaprogramować. Przykład żelazek pokazuje, ze zajezdnia Stroszek nie radzi sobie z tym do dziś. Z resztą tradycję pisania głupot na wyswietlaczach a także tablicach kierunkowych posiada również Będzin.

_________________
KZKGOP 1779
 
nortonbuzz 
nortonbuzzz

Wiek: 34
Dołączyła: 28 Lip 2009
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-10-24, 09:15      

ok

Ostatnio zmieniony przez nortonbuzz 2016-07-28, 07:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adam86

Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 928
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-10-24, 09:45      

nortonbuzz napisał/a:
drogi użytkowniku,
nie muszę przeprowadzać badań żeby się przekonywać, że pasażerowie nie czytają do czego wsiadają... ale to chyba nie jest odpowiednie forum na tego typu dyskusje... tutaj akurat Twoja odpowiedź (z całym szacunkiem do Ciebie) jest jak wiara w Świętego Mikołaja (nie obrażając nikogo kto w niego wierzy), tak jakbyś żył w zupełnie innym świecie...

Im bardziej się utrudnia dostęp do informacji, tudziez podaje nieprawidłowe, tym bardziej pasażer bedzie je olewał.
Cytat:

a kolizje się zdarzają, a Ty chyba nie płacisz za jakieś części zniszczone w czasie kolizji więc co się martwisz...

Owszem, wszyscy za to płacimy w przypadku winy motorniczego, bo tramwaje sa utrzymywane z pieniedzy pasażerów oraz podatników.
Cytat:
to niech citki przestaną jeździć :-P

Przecież citki też stały.
Cytat:

to idź na stroszek i do będzina i pomóż im, a nie gadaj tyle :) )...!!!!!

Nie miłosnicy są od programowania wyświetlaczy, co raz już z resztą na Stroszku udowodniono. Po tym, jak wyświetlacze w kilku żelazkach przestały pływać i wyświetlać pierdoły zrobiło się larmo, że osoby nieuprawnione się tym zajmują i co żywo zablokowano dostęp, zmieniając kody.
Po to zajezdnia zatrudnia pracowników i po to im płaci, żeby wypełniali swoje obowiązki tak jak trzeba. Niestety wielu dalej się wydaje, że tramwaj jedzie po to, żeby motorowy miał pracę, a pasażer jest zbędnym dodatkiem do wozokm. Na dodatek dalej problemem jest alkohol, ale temu wszyscy oczywiscie zaprzeczają. Zamiatanie sprawy pod dywan tez ma z resztą długa tradycję.

_________________
KZKGOP 1779
 
nortonbuzz 
nortonbuzzz

Wiek: 34
Dołączyła: 28 Lip 2009
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-10-25, 14:35      

wiadomość

Ostatnio zmieniony przez nortonbuzz 2016-07-28, 07:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
memphis 

Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 1124
Skąd: Josephsdorf-O/S
Wysłany: 2009-10-25, 19:05      

nortonbuzz napisał/a:
a propos informacji i wprowadzania w błąd pasażerów: tramwaje zjazdowe do zajezdni, powinny jechać nieotablicowane. Dlaczego? Ludzie w większości nie czytają co jedzie, a jeszcze do tego jak biegnie z boku i widzi blache 11 to wsiada i nie pyta


Wniosek z tego taki, że powinny mieć boczną tablicą z _aktualnym_ kierunkiem jazdy. Tok rozumowania, że skoro jest błędna tablica to lepiej niech nie będzie wcale jest absurdalny.

 
nortonbuzz 
nortonbuzzz

Wiek: 34
Dołączyła: 28 Lip 2009
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-10-25, 20:05      

od

Ostatnio zmieniony przez nortonbuzz 2016-07-28, 07:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rafalurbino18 

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 6216
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2009-10-26, 16:28      

Wyjechał Zurek #658 :!: Jest na poc. 511 bodajże od 15, gdyż musiał podmienić wagon #408. Co ciekawe zamiast tabliczki z nr pociągu ma mały wyświetlacz. Co do wyświetlacza przedniego to nr linii i kierunek wygląda jakoś tak:
Kod:
5 Zaborze
  Pętla


 
 
observator
tramspotting


Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 405
Skąd: punkt_observacyjny
Wysłany: 2010-01-12, 01:56      

Jak dla mnie Zurek z wyglądu jest OK, plastik dobrze się komponuje z numerem, skrzydłami i lampami. A co do nieczytania do czego się wsiada to jest na porządku dziennym niezależnie od stanu sprawności i czytelności wyświetlacza. O ile na trasie Zawodzie-Rynek jest to zrozumiałe to w przypadku zjazdowej '14' lub '15' przy zajezdni co niektórzy pasażerowie mają wybitne pretensje do motorowego że nie jedzie dalej.

_________________
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
 
KZKGaPowicz 
KZKGaPowicz


Wiek: 29
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 5835
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-01-12, 14:56      

Wyjechał ZURek #458. Niestety nie otrzymał wyświetlaczy, a stara tablica boczna była troszkę wygięta do wnętrza tramwaju. Niestety dziwnie to wygląda jak Moderus, żelazko lub ZURek ma zamontowany pantograf typu OTK-1 oraz jak Moderus i ZURek nie posiadają wyświetlaczy.

_________________
Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!!
 
rafalurbino18 

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 6216
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-01-12, 17:53      

KZKGaPowicz napisał/a:
Wyjechał ZURek #458. Niestety nie otrzymał wyświetlaczy, a stara tablica boczna była troszkę wygięta do wnętrza tramwaju. Niestety dziwnie to wygląda jak Moderus, żelazko lub ZURek ma zamontowany pantograf typu OTK-1 oraz jak Moderus i ZURek nie posiadają wyświetlaczy.
Czyli jednak wczoraj nie miałem zwidów :) W takim razie debiutował już wczoraj i dlatego z przodu nie rzuciły mi się w oczy wyświetlacze.

EDYCJA 14 stycznia

W #458 boczna tablica podświetlona jest ułożonymi w dwa rzędy diodowymi małymi lampkami, które oświetlają ją z góry. Światłe to jest bardzo mocne, co pozwala z daleka dobrze zauważyć co jest na tablicy. Ogólnie cała "ta kasetka" na boczną tablicę jest całkiem inna niż we wszystkich wagonach - koloru żółtego :-P

 
 
ff 

Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 5734
Skąd: ---
Wysłany: 2010-01-14, 20:01      

rafalurbino18 napisał/a:
W #458 boczna tablica podświetlona jest ułożonymi w dwa rzędy diodowymi małymi lampkami, które oświetlają ją z góry. Światłe to jest bardzo mocne, co pozwala z daleka dobrze zauważyć co jest na tablicy. Ogólnie cała "ta kasetka" na boczną tablicę jest całkiem inna niż we wszystkich wagonach - koloru żółtego :-P
Z taką ramką od remontu jeździ wagon 716.

 
adam86

Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 928
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-01-14, 20:07      

rafalurbino18 napisał/a:

W #458 boczna tablica podświetlona jest ułożonymi w dwa rzędy diodowymi małymi lampkami, które oświetlają ją z góry. Światłe to jest bardzo mocne, co pozwala z daleka dobrze zauważyć co jest na tablicy. Ogólnie cała "ta kasetka" na boczną tablicę jest całkiem inna niż we wszystkich wagonach - koloru żółtego :-P

Po warszawsku do góry nogami jest.

_________________
KZKGOP 1779
 
Szu 

Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 13
Skąd: Godula
Wysłany: 2010-01-16, 10:10      

KZKGaPowicz napisał/a:
Wyjechał ZURek #458.


Witam

Jechalem tym wynalazkiem w czwartek (Linia 5). Szokuje mnie niesamowita topornosc wnetrza. Listwa przy szafie wyglada jakby ja myszy obgryzly przed montazem, aluminiowe listwy miedzy oknami raz montowane na uszczelce gumowej, raz pod nia, gumy przy oknach krzywe, chyba mlotkiem dociagane, fotele skrzypia, nagrzewnice rycza, tylny wozek trzeszczy. Jak na woz po takim remoncie mozna bylo lepiej sie postarac.

 
 
Peter 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 8469
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-01-16, 12:42      

Witam również :)

Trzeszczenie przy skręcaniu wózka również występowało w #716 (tutaj pierwszy wózek) i mnie też to denerwowało, ale z czasem to zjawisko ustąpiło. Krzesła niestety skrzypią to prawda, ale w żelazkach jest podobnie, szczególnie w miejscach gdzie są przykręcone pionowe rurki. Jak ktoś krzesełko dociąży swoją masą, to próbuje rurkę rozciągnąć i trzeszczą oczywiście plastikowe połączenia.
Widzę niestety na przykładzie #458, że każdy kolejny remont w ZUR to zmniejszony nieco zakres modernizacji. :(

_________________
*SDIP (U.N.O.)
 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8034
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-01-16, 13:27      

Peter napisał/a:
Trzeszczenie przy skręcaniu wózka również występowało w #716 (tutaj pierwszy wózek) i mnie też to denerwowało, ale z czasem to zjawisko ustąpiło.
Kiedyś dziwnie zachowywał się też drugi wózek z #525, ale teraz już jest chyba w porządku. Za to w #636 (który podobnie jak #525 przeszedł RK) drugi wózek "skrzeczy" nadal...

Peter napisał/a:
Widzę niestety na przykładzie #458, że każdy kolejny remont w ZUR to zmniejszony nieco zakres modernizacji. :(
Ale przynajmniej, jak na razie, każdy z ZURków się czymś wyróżnia - #699 ma pantograf z siłownikiem, #658 - wyświetlacze diodowe, #687 - może jeździć jako doczepa, a #458 ma kasetki ;)

adam86 napisał/a:
rafalurbino18 napisał/a:
W #458 boczna tablica podświetlona jest ułożonymi w dwa rzędy diodowymi małymi lampkami, które oświetlają ją z góry. Światłe to jest bardzo mocne, co pozwala z daleka dobrze zauważyć co jest na tablicy. Ogólnie cała "ta kasetka" na boczną tablicę jest całkiem inna niż we wszystkich wagonach - koloru żółtego :-P

Po warszawsku do góry nogami jest.
Taką samą dostał #524, który parę dni temu wyjechał z ZURu po większej naprawie.

 
ff 

Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 5734
Skąd: ---
Wysłany: 2010-01-16, 13:29      

DW napisał/a:
Peter napisał/a:
Widzę niestety na przykładzie #458, że każdy kolejny remont w ZUR to zmniejszony nieco zakres modernizacji. :(
Ale przynajmniej, jak na razie, każdy z ZURków się czymś wyróżnia - #699 ma pantograf z siłownikiem, #658 - wyświetlacze diodowe, #687 - może jeździć jako doczepa, a #458 ma kasetki ;)
458 pewnie jest zrobiony tak, że jakby zaszła potrzeba to można by go było połączyć z tyłu do wagonu 658. A 687 ma już zlikwidowany grzybek, kabel chyba też.

 
rafalurbino18 

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 6216
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-01-16, 18:33      

ff napisał/a:
DW napisał/a:
Peter napisał/a:
Widzę niestety na przykładzie #458, że każdy kolejny remont w ZUR to zmniejszony nieco zakres modernizacji. :(
Ale przynajmniej, jak na razie, każdy z ZURków się czymś wyróżnia - #699 ma pantograf z siłownikiem, #658 - wyświetlacze diodowe, #687 - może jeździć jako doczepa, a #458 ma kasetki ;)
458 pewnie jest zrobiony tak, że jakby zaszła potrzeba to można by go było połączyć z tyłu do wagonu 658. A 687 ma już zlikwidowany grzybek, kabel chyba też.
Zapewne w składzie jeździć nie będzie. Na razie jest jeszcze za mało zmodernizowanych wagonów w Gliwicach, by sobie na to pozwolić. Gdy do ZUR-u pojedzie jakiś obecny gliwicki skład, to dopiero wtedy można liczyć na zurkowy/żelazkowy skład :)
Co do samego 458 to wyróżnia go również diodowa boczna kasetka, 658 natomiast ma pantograf OTK-1 :-P

 
 
ff 

Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 5734
Skąd: ---
Wysłany: 2010-01-16, 23:02      

ff napisał/a:
A 687 ma już zlikwidowany grzybek, kabel chyba też.
Podałem tę informację widząc go w zeszłym tygodniu. Ale widziałem go także przed chwilą i grzybek znowu jest...

 
KZKGaPowicz 
KZKGaPowicz


Wiek: 29
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 5835
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-09-16, 13:06      

ZURek #255 jeździ już dość długo, ale nikt o tym nie wspomniał, że przed zamykaniem i trakcie zamykania drzwi automatycznie włącza się wizualny i dźwiękowy sygnał ostrzegawczy dla pasażerów. Podejrzewam, że ZURek #417 ma tak samo. Sygnał włącza się tylko nad drzwiami, które były otwarte.

Edycja, dnia 24.01.2011:
W ZURkach (i pewnie w "żelaZURkach" także) po otwarciu drzwi, za jakiś czas zamykają się one automatycznie, bez ingerencji motorniczego.

_________________
Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!!
 
luki 
.:1408:.:Hagrid:.


Wiek: 32
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 5350
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-01-24, 16:45      

KZKGaPowicz napisał/a:
W ZURkach (i pewnie w "żelaZURkach" także) po otwarciu drzwi, za jakiś czas zamykają się one automatycznie, bez ingerencji motorniczego.

Przecież takie coś montowano już wcześniej w remontach bieżących takich jak np. #620.
IOD + automatyczne zamykanie po czasie.

_________________
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
 
 
KZKGaPowicz 
KZKGaPowicz


Wiek: 29
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 5835
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-01-24, 20:14      

luki napisał/a:
Przecież takie coś montowano już wcześniej w remontach bieżących takich jak np. #620.
#620 przeszedł RK, a RB przeszły #419, #420, #425, #639.

_________________
Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!!
 
DW 
Administrator

Wiek: 27
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 8034
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-01-24, 20:30      

luki napisał/a:
KZKGaPowicz napisał/a:
W ZURkach (i pewnie w "żelaZURkach" także) po otwarciu drzwi, za jakiś czas zamykają się one automatycznie, bez ingerencji motorniczego.

Przecież takie coś montowano już wcześniej w remontach bieżących takich jak np. #620.
IOD + automatyczne zamykanie po czasie.
Przy RB tego raczej nie montowano, ale w wozach przechodzących RK owszem. Zauważyłem to po raz pierwszy w #674, gdy wsiadałem do niego podczas postoju na pętli. Po otwarciu drzwi przyciskiem w przeciągu paru sekund następowało ich zamykanie (niezależnie od tego czy ktoś nie zaczął akurat wchodzić ;) ).

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime
Ta strona internetowa używa plików cookie - dowiedz się więcej.