Pantografy OTK-2

Dyskusje o wagonach serii Konstal 105N i pochodnych.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Pantografy OTK-2

#301 Post autor: luki » 14 lis 2006, 12:46

Pantografy połówkowe (191 szt. = 8 + 183):
Będzin (43 szt. = 4 + 39): 508, 509*, 521, 523*, 524,
525, 530, 535*, 537, 552, 566, 575, 602, 621, 623, 625, 627, 629, 633, 636*+635, 645, 646, 663, 664, 665*, 667, 700, 701, 726+727, 728, 737, 748, 751, 752*, 753, 754, 759, 761, 762*, 768, 937
Zawodzie (45 szt. = 0 + 45): 264, 268, 282, 340, 370*, 550*, 551*, 573, 583, 604, 607, 637+638, 669, 670*, 672, 673, 674, 675, 676, 679, 680*, 687, 688, 689, 691, 692, 693*, 695, 699 (!), 702, 725, 734, 736, 745, 746, 749, 767*, 771+772, 781+747, 782, 783, 784
Stroszek (56 szt. = 1 + 55): 257, 283, 321, 354, 355, 451*, 456, 490*, 492, 495, 587, 599, 612, 620*, 642, 644, 647+648, 678, 683, 684, 703+704, 705+706, 707, 708, 709+710, 711+712*, 713+714, 715, 716, 717+721, 719+720, 722, 732, 743, 755+756, 760, 765, 766, 773*, 774, 775, 776, 777, 778, 779, 786, 791
Gliwice (45 szt. = 3 + 42): 254*+255*, 259, 267*, 341+342 (!+!), 360+406 (!^+!), 373+613 (!+!^), 374, 417*, 419*, 425*, 458*, 461, 503, 506, 556, 564, 565, 614*, 617, 649, 651, 652, 653*+654, 658*, 659*, 660, 661, 677*, 681+682, 685+686, 733*, 742*, 744, 757+758, 785, 788*, 924

937 - wagon E1.

Rodzaje pantografów:
(!) - pantograf typu OTK-2 podnoszony i opuszczany automatycznie
druk normalny - pantograf m.in. montowany fabrycznie żelazkom
kursywa - pantograf m.in. montowany fabrycznie Moderusom
podkreślenie - połówkowy "kwadratowe ramiona" (tzw. mysłowicki) montowany m. in. wagonom po RK w ZUR
podkreślenie czerwone - połówkowy (wiedeński) montowany w wagonach typu E1 (zobacz)
pogrubienie - wagony, u których OTK-2 jest standardem
^ - brak siłownika do automatycznego podnoszenia i opuszczania pantografu typu OTK-2
* - OTK-2 okresowo był zdemontowany

Wagony, które miały pantografy OTK-2:
Będzin: 498, 526, 567, 621$, 622, 694, 754 (^2), 755 (^2)
Zawodzie: 281, 318, 328 (ex. 688), 370, 416, 504, 505, 574, 583 (^2) (G), 590 (^2), 598, 637&, 659, 672&, 675&, 680 (^3), 685, 688$, 691 (^2), 692 (^2)&, 695&, 702&, 725&, 728&, 731 (^3), 747, 748, 749, 768&, 771, 772 (^2), 781&
Bytom: 361, 362, 491, 681&, 682 (G), 683, 705, 707&, 709, 717
Gliwice: 260, 379, 408, 420, 458&, 476, 477, 608, 742&, 744&

(^n) - pantograf połówkowy zdemontowany "n" razy.

(B) - zdemontowany w Będzinie
(G) - zdemontowany w Gliwicach
(S) - zdemontowany na Stroszku
(Z) - zdemontowany na Zawodziu
N - otrzymanie pantografu typu OTK-2 poprzez przenumerowanie
$ - utrata pantografu typu OTK-2 poprzez przenumerowanie
& - wagon posiadał pantograf OTK-2 przed remontem (brak tego symbolu przy wagonie oznacza, że przed remontem miał zamontowany pantograf typu OTK-1)

Podmiany typów pantografów:
Będzin:
509 => OTK-1 => 509
523 => OTK-1 => 523 => OTK-1 => 523
524 => OTK-1 => 524
525 => 525 => 525
526 => 526 => 526 => OTK-1 (skasowany)
535 => OTK-1 => 535 => 535 => 535
567 => 567 => OTK-1 (skasowany)
575 => OTK-1 => 575 => OTK-1 => #575 (podmiana na Stroszku)
595 => OTK-1 => 595 => 595 => OTK-1 => 595 (skasowany)
602 => OTK-1 => 602
621 => (przenumerowanie)
636 => OTK-1 => 636
665 => OTK-1 => 665 => OTK-1 => 665
700=> OTK-1 => 700
728 => 728
737 => 737
748 => OTK-1 (podmiana na Zawodziu) => 748
752 => OTK-1 => 752
753 => OTK-1 => 753 => (kasacja-przenumerowanie) => 753
754 => OTK-1 => 754 => OTK-1 => 754
761 => 761
762 =>OTK-1 => 762
768 => OTK-1 => 768 (podmiany na Zawodziu) => 768
937 => 937 => 937
Katowice:
284 => OTK-1 => 284 => OTK-1 => 284 (skasowany)
318 => 318 (skasowany)
340 => OTK-1 => 340 => OTK-1 => 340 => OTK-1 => 340
370 => 370 => OTK-1 -> 370
416 => 416 => 416 => 416 => OTK-1 (skasowany)
504 (skasowany)
505 (skasowany)
550 => 550 => 550 => OTK-1 => 550
551 => OTK-1 => 551
573 => 573 => 573
574 (skasowany)
583 => OTK-1 -> 583 => OTK-1] (podmiana w Gliwicach) => 583
590 => OTK-1 => 590 => 590 => OTK-1 (skasowany)
591 => OTK-1 => 591 => 591 (przenumerowanie z 781) => 591
599 => OTK-1 => 599 => #599 (podmiana na Stroszku)
604 => 604
637 => 637
669 => 669 => 669 => 669 (podmiana w ZUR)
670 => OTK-1 => 670 (podmiana w ZUR)
672 => 672
675 => 675 => 675
680 => OTK-1 => 680 => OTK-1 => 680 => 680 => OTK-1 => 680 => 680 => OTK-1 => 680
688 => 328
691 => OTK-1 => 691 => OTK-1 => 691
692 => OTK-1 => 692 => OTK-1 => 692 => 692
693 => 693 => OTK-1 => 693 (podmiana w ZUR)
695 => OTK-1 => 695 => 695
699 (!) => 699 => 699 (!)
702 => OTK-1 => 702 => 702
725 => OTK-1 => 725 => 725
731 => OTK-1 => 731 => OTK-1 => 731 => OTK-1
734 => 734 => 734
747 => 747 (?) => 747 => OTK-1 => 747
749 => 749 => OTK-1 => 749
767 => OTK-1 => 767 => OTK-1 => 767 => OTK-1 => 767
771 => OTK-1 => 771
772 => OTK-1 => 772 => OTK-1 => 772
781 => 781 => 781
782 => OTK-1 => 782 (podmiana w ZUR)
783 => 783
784 => OTK-1 => 784
Bytom:
321 => 321 => 321
361 => 361 (podmiana w Gliwicach) => OTK-1 (skasowany)
362 => 362 => 362 => OTK-1 (skasowany)
490 => OTK-1 => 490
491 => OTK-1 (skasowany)
681 => 681 => 681 => 681 => 681
682 => 682 => OTK-1 (podmiany w Gliwicach) => 682
683 => 683 => OTK-1 => 683
703 => 703 => 703 => 703
705 => OTK-1 => 705
707 => 707 => 707
716 => 716 (podmiana w Gliwicach) => 716 => 716 => 716
717 => 717 => OTK-1 => 717
722 => 722 => 722 => 722
755 => 755 => 755 => OTK-1 => 755 => OTK-1 (podmiany w Będzinie) => 755
766 => 766
773 => 773 => OTK-1 => 773
774 => 774
775 => 775
777 => 777 => 777 => 777 => 777 => 777 => 777 => 777
778 => 778 => 778 => 778
779 => 779
791 => 791 => 791
Gliwice:
254 => 254 => 254 => OTK-1 => #254
255 => OTK-1 (podmiana w Gliwicach) => 255 (podmiana w ZUR)
256 => 256 => 256 (skasowany)
260 => 260 => OTK-1
267 => OTK-1 => 267
417 => 417 => OTK-1 => 417 => OTK-1 => 417 => OTK-1 => 417
419 => OTK-1 => 419
420 => 420 => 420 => OTK-1 => 420 => OTK-1
425 => 425 => OTK-1 => 425 => OTK-1 => 425
458 => OTK-1 => 458 => 458 => OTK-1 => 458 => 458
476 => 476 => 476 => OTK-1
477 => 477 => 477 (skasowany)
608 => OTK-1 (Nauka Jazdy 143L -> wagon roboczy 143R)
614 => OTK-1 => 614
617 => OTK-1 => 617
620 => OTK-1 => 620 (podmiana na Stroszku) => 620
653 => OTK-1 => 653
658 => OTK-1 => 658 => 658
659 => OTK-1 (podmiana na Zawodziu) => 659 => OTK-1 => 659
677 => 677 => OTK-1 => 677 => OTK-1 => 677
685 => OTK-1 (podmiana na Zawodziu) => 685 => 685
732 => 732 (podmiana na Stroszku)
733 => OTK-1 => 733 => 733 => 733 (podmiana w ZUR) => 733 => 733

742 => 742 => 742 => OTK-1 => 742 =>742 => OTK-1 => 742
744 => OTK-1 => 744 => 744
765 => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku)
785 => 785 => 785
786 => 786 (podmiana na Stroszku)
788 => 788 => OTK-1 => 788 => OTK-1 => 788 => 788 => 788 => OTK-1 => 788 => OTK-1 => 788
924 => 924
oryginalnie w pierwszym poście luki pisze:Jak dobrze pamiętamy to niedawno #767 woził połówkowy pantograf ale go zdjęto. Dziś widziałem wagon 105Na z zwykłym OTK-1, wydawało mi się że to #692 lub #672. Zauważyłem jednak że siedzenia tapicerowane takie jak w #692.
Więc zatem chyba zabrali mu połówkowca :evil:
Ostatnio zmieniony 17 maja 2017, 19:02 przez luki, łącznie zmieniany 673 razy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#302 Post autor: luki » 17 kwie 2009, 21:40

ff pisze:ale wydawało mi się, że wagon 767 ma podmieniony pantograf na starszy, czarny.
Ja go dziś z daleka w prawdzie widziałem, ale na fotce podglądowej z dzisiejszych obserwacji, widzę, że ma nadal OTK-2 mysłowicki, no i przede wszystkim szary.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#303 Post autor: KZKGaPowicz » 23 kwie 2009, 13:20

W związku z tym, że Użytkownicy z Forum donoszą o debiucie liniowym kolejnych zmodernizowanych wagonów, proszę zatem dopisać do listy wagony: #774 do zajezdni Bytom-Stroszek oraz #722 do zajezdni Gliwice. Wkrótce będzie można dopisać skład do zajezdni Katowice-Zawodzie, składający się z wagonów: #783+784, ale niniejszy skład przechodzi dopiero jazdy próbne i dopiszcie go, jak wyjedzie na kursowanie liniowe.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#304 Post autor: KZKGaPowicz » 25 kwie 2009, 09:49

Można zatem dopisać skład #783+784 do zajezdni Katowice-Zawodzie, bo ktoś już napisał w dziale pn. "Dzień Po Dniu" o debiucie liniowym tego składu na linii nr 16.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#305 Post autor: DW » 25 kwie 2009, 10:57

KZKGaPowicz pisze:Można zatem dopisać skład #783+784 do zajezdni Katowice-Zawodzie, bo ktoś już napisał w dziale pn. "Dzień Po Dniu" o debiucie liniowym tego składu na linii nr 16.
Przecież został już wczoraj dopisany :P

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#306 Post autor: KZKGaPowicz » 25 kwie 2009, 14:46

DW pisze:
KZKGaPowicz pisze:Można zatem dopisać skład #783+784 do zajezdni Katowice-Zawodzie, bo ktoś już napisał w dziale pn. "Dzień Po Dniu" o debiucie liniowym tego składu na linii nr 16.
Przecież został już wczoraj dopisany :P
Teraz dopiero zauważyłem, bo czasami muszę odświeżyć stronę, aby pokazała się uaktualniona.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#307 Post autor: ff » 30 kwie 2009, 08:30

Wagon 768 ma podmieniony pantograf na OTK-1.

EDIT 17:22

Dziś swój stary OTK-2 kompletnie stracił wagon 772. Zobaczymy co dostanie w zamian.

EDIT 05.05

Wagon 772 ma nadal ten sam typ pantografu, no ale chyba jednak nie ten sam egzemplarz...

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#308 Post autor: Marcin » 06 maja 2009, 17:39

Wagon #622 stracił pantograf OTK2.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#309 Post autor: ff » 06 maja 2009, 20:47

Coś się łamią masowo w ostatnim czasie pantografy. Po dzisiejszym zdarzeniu w Szopienicach wagon 767 stracił połówkowca na rzecz OTK-1. Już drugi raz ten wagon traci połówkowca.

EDIT 07.05

Jechałem dziś wagonem 477 i wreszcie widziałem z bliska ten jego pantograf z moderusa (na nim jest nalepka producenta). Potwierdziły się moje przypuszczenia, że te pantografy, oznaczane w naszym spisie kursywą, produkuje firma Stemmann-Polska.

EDIT 11.05

Górne ramiona pantografu OTK-2 w wagonie 772 są obecnie bordowe - pomalowane minią.

EDIT 17.05

Z racji przejścia remontu kapitalnego wagon 716 kursuje z nowym połówkowym kwadratowym pantografem.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#310 Post autor: KZKGaPowicz » 21 maja 2009, 20:58

Wagonowi #491 zdemontowano pantograf typu OTK-2 nowej generacji. Teraz zamontowano mu pantograf typu OTK-1. Być może stracił ten pantograf na rzecz wyremontowanego wagonu #716, o którym napisał obserwator ff.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#311 Post autor: ff » 21 maja 2009, 21:01

Aha, no to w takim razie dziś wagonu 491 nie mogłem widzieć jak mi się zdawało. Co do pantografu na 716, jest on z pewnością fabrycznie nowy, więc nie wchodzi w grę zamiana międzywagonowa.

EDIT 05.06

Wagon 476, który w środę w Zabrzu uszkodził swój pantograf, połówkowca ma nadal, ale jest on już tzw. starszej generacji. Możliwe, że dostał go w spadku po wagonie 742.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#312 Post autor: KZKGaPowicz » 09 cze 2009, 10:33

ff pisze:Wagon 476, który w środę w Zabrzu uszkodził swój pantograf, połówkowca ma nadal, ale jest on już tzw. starszej generacji. Możliwe, że dostał go w spadku po wagonie 742.
Albo po bytomskim wagonie #682.
Można już dopisać do listy wagon #669 z zajezdni Będzin, który zadebiutował już na linii nr 21 jako tzw. "Żelazko".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#313 Post autor: Marcin » 09 cze 2009, 11:28

KZKGaPowicz pisze:Można już dopisać do listy wagon #669 z zajezdni Będzin, który zadebiutował już na linii nr 21 jako tzw. "Żelazko".
Zrobione ;).Dopisałem jeszcze do listy wagon #670 który pewnie lada dzień zadebiutuje na linii.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#314 Post autor: ff » 09 cze 2009, 17:57

Marcin pisze:Zrobione ;).Dopisałem jeszcze do listy wagon #670 który pewnie lada dzień zadebiutuje na linii.
Dodając nowe wagony uzupełniaj wszystkie podliczenia :!: (póki co zrobiłem to za Ciebie).

Dopisuję 778.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#315 Post autor: KZKGaPowicz » 22 cze 2009, 20:35

Jak donosi obserwator Dawid71552 wagon #709 z zajezdni Stroszek otrzymał pantograf typu OTK-2. Nie napisał jednak, której generacji.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#316 Post autor: ff » 25 cze 2009, 17:35

KZKGaPowicz pisze:Jak donosi obserwator Dawid71552 wagon #709 z zajezdni Stroszek otrzymał pantograf typu OTK-2. Nie napisał jednak, której generacji.
Jest to pantograf kwadratowy.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#317 Post autor: KZKGaPowicz » 25 cze 2009, 19:27

W gliwickiej zajezdni, a dokładnie w wozowni widziałem jeszcze dwa rozmontowane pantografy typu OTK-2, które były położone na ziemi. Jeden był starszej generacji, a drugi nowej generacji. Ten starszego typu był położony na tym nowszej generacji. Poniżej zdjęcie, ale złej jakości.
Załączniki
Pantografy typu OTK-2.
Pantografy typu OTK-2.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#318 Post autor: DW » 26 cze 2009, 16:34

Kolejny będziński wagon stracił pantograf połówkowy z pierwszej serii - #753 :!:
Podobnie jak #509, #595 i #622 otrzymał on zwykły patyk OTK-1. Wyróżnia go jedynie to, że jest ładnie pomalowany na szaro (jak pozostałe patyki zakładane ostatnio na wozach po ich połamaniu).
Z 8 patyków otrzymanych w drugiej połowie 2007 r. obecnie pozostały już tylko 2 :!:
Pierwszy patyk OTK-2 w Zagłębiu otrzymał #509, który na trasie z nowym patykiem po raz pierwszy przyuważyłem 22 października; następnie pojawiały się z nimi wagony:#575, #622, #753, #595, #567, #525 i #754.
Obecnie posiadają je tylko: #575 i #754 (#754 miał okresowo zdjęty).

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#319 Post autor: DW » 01 lip 2009, 21:52

Drobna poprawka, co do mojego ostatnio postu - z 8-miu patyków OTK-2 dostarczonych w 2007 r. pozostał już tylko jeden :!: :!: :!:
Połówkowca stracił też #575 :!:
Podobnie jak pozostałe wozy, które straciły je w ostatnim czasie otrzymał zwykły patyk OTK-1.
Teraz tylko czekać, aż #754 też straci OTK-2 i już Będzin pozbędzie się wszystkich z tamtej dostawy :-|

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#320 Post autor: luki » 01 lip 2009, 21:54

DW pisze:...
Teraz tylko czekać, aż #754 też straci OTK-2 i już Będzin pozbędzie się wszystkich z tamtej dostawy :-|
Może, jakieś poszły do naprawy i potem wrócą.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#321 Post autor: DW » 01 lip 2009, 22:03

luki pisze:
DW pisze:...
Teraz tylko czekać, aż #754 też straci OTK-2 i już Będzin pozbędzie się wszystkich z tamtej dostawy :-|
Może, jakieś poszły do naprawy i potem wrócą.
Może, choć pierwszy patyk (z #509) zniknął już w październiku poprzedniego roku, więc minęło już sporo czasu. Choć jak teraz mają taki pogrom z tymi patykami, to może wyślą je wreszcie do naprawy.
No chyba, że planują w zamian dać Stemmanny z podnośnikami :P

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#322 Post autor: ff » 01 lip 2009, 22:12

W sumie mamy też siedem żelazek. Jeżeli na nich się złamie OTK-2 to nie wypada dać OTK-1 i może stąd przynajmniej niektóre zniknięcia.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#323 Post autor: luki » 01 lip 2009, 22:34

DW pisze:Może, choć pierwszy patyk (z #509) zniknął już w październiku poprzedniego roku, więc minęło już sporo czasu. Choć jak teraz mają taki pogrom z tymi patykami, to może wyślą je wreszcie do naprawy.
Czasem mogą długo czekać na części, ale chyba lepiej jest jak więcej padnie, bo wtedy można z innych szabrować :P Więc może wkrótce z tych 8-miu będą jakieś dwa czy jeden :P
DW pisze:No chyba, że planują w zamian dać Stemmanny z podnośnikami :P
Nawet jak będzie coś elektrycznego, to raczej tylko do zurowców.
ff pisze:W sumie mamy też siedem żelazek. Jeżeli na nich się złamie OTK-2 to nie wypada dać OTK-1 i może stąd przynajmniej niektóre zniknięcia.
Dobry przykład :) Faktycznie to może być jakieś wytłumaczenie, choć wydaje mi się, że trochę już tych patyków OTK-2 w Będzinie się przewinęło, więc pewno mają jakiś niewielki zapas.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#324 Post autor: rafalurbino18 » 06 lip 2009, 10:28

Wagon #259 dostał ponownie pantograf OTK-2.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#325 Post autor: KZKGaPowicz » 16 lip 2009, 08:38

O ile dobrze zauważyłem, to wagon #361 ma podmieniony pantograf typu OTK-2 nowej generacji na pantograf typu OTK-2 starszej generacji. Informacja ta wymaga jeszcze potwierdzenia. Może niech się wypowie na ten temat Obserwator ff.
Edycja 17.07.2009:
Potwierdzam powyższą informację. Proszę o zaktualizowanie listy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Dawid71552
Posty: 410
Rejestracja: 27 sty 2009, 13:31
Lokalizacja: Ruda Śląska

#326 Post autor: Dawid71552 » 17 lip 2009, 17:14

Skład #691+#689 stracił pantograf OTK-2 obecnie kursuje z pantografem OTK-1.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#327 Post autor: DW » 20 lip 2009, 14:12

Dopisałem #635 i #636, które parę dni temu powróciły do Będzina po RK.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#328 Post autor: DW » 28 lip 2009, 19:09

Wagon #498 stracił swój połówkowy pantograf otrzymany niecały rok temu :!:
Zamiast patyka z Mysłowic ma on teraz zwykły, odnowiony OTK-1.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#329 Post autor: KZKGaPowicz » 29 lip 2009, 08:42

DW pisze:Dopisałem #635 i #636, które parę dni temu powróciły do Będzina po RK.
Numery tych wagonów powinny być pogrubione, ponieważ #635 i #636 przechodziły RK, a wtedy pantograf typu OTK-2 jest już standardem wyposażenia wagonu.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#330 Post autor: ff » 16 sie 2009, 14:13

Wagon 599 stracił swój OTK-2 na rzecz OTK-1.

EDIT 01.09

Podmnieniono pantograf na wagonie 477. Nie ma już pantografu z moderusa, jest mysłowicki.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#331 Post autor: KZKGaPowicz » 03 wrz 2009, 10:58

ff pisze:EDIT 01.09

Podmnieniono pantograf na wagonie 477. Nie ma już pantografu z moderusa, jest mysłowicki.
Teraz ten pantograf otrzymał wagon #256. Innymi słowy zamiana pantografami pomiędzy wagonami #256 i 477. Proszę o zaktualizowanie listy wg powyższych informacji.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#332 Post autor: hanys76 » 05 wrz 2009, 20:26

Poprawiłem informację dotyczącą, wagonu 477 w pierwszym poście. Został poprawiony wpis na pantograf Mysłowicki.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#333 Post autor: KZKGaPowicz » 15 wrz 2009, 20:32

W związku z debiutem liniowym "Zurka", proszę dopisać do listy właśnie wagon #699 z RK-2 Zawodzie, który otrzymał pantograf typu OTK-2 nowej generacji.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#334 Post autor: hanys76 » 19 wrz 2009, 08:50

Marcin donosi że żelazko 669 dostało pantograf otk2 nowej generacji.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#335 Post autor: KZKGaPowicz » 19 wrz 2009, 12:28

Niestety mamy źle podliczony ogólny stan ilości pantografów połówkowych.
Powinno być: pantografy połówkowe: (77 szt. = 34 + 40 + 3). Ponadto proponuję podobny układ przy podliczaniu ilości sztuk pantografów OTK-2 poszczególnych zajezdni, czyli:
Będzin: (18 szt. = 7 + 10 + 1)
Zawodzie: (23 szt. = 12 + 10 + 1)
Gliwice: (18 szt. = 8 + 9 + 1)
Bytom: (18 szt. = 7 + 11 + 0)

Edycja, dnia 26.09.2009:
Proszę dopisać do listy wagon #321, który przeszedł remont kapitalny i otrzymał pantograf typu OTK-2 nowej generacji.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#336 Post autor: Boguś » 28 wrz 2009, 22:43

KZKGaPowicz pisze:Proszę dopisać do listy wagon #321, który przeszedł remont kapitalny i otrzymał pantograf typu OTK-2 nowej generacji.
To była przebudowa na solówkę, a nie remont kapitalny. Wagon dopisałem.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#337 Post autor: KZKGaPowicz » 29 wrz 2009, 07:15

Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:Proszę dopisać do listy wagon #321, który przeszedł remont kapitalny i otrzymał pantograf typu OTK-2 nowej generacji.
To była przebudowa na solówkę, a nie remont kapitalny. Wagon dopisałem.
A ja myślałem, że przy tej przebudowie na solówkę miał przy okazji remont kapitalny.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#338 Post autor: DW » 29 wrz 2009, 18:15

KZKGaPowicz pisze:
Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:Proszę dopisać do listy wagon #321, który przeszedł remont kapitalny i otrzymał pantograf typu OTK-2 nowej generacji.
To była przebudowa na solówkę, a nie remont kapitalny. Wagon dopisałem.
A ja myślałem, że przy tej przebudowie na solówkę miał przy okazji remont kapitalny.
Niestety RK nie przeszedł. Ponoć był to RB, choć zakres jego prac bardziej można podciągnąć pod 'naprawę', gdyż przeszedł podobny zakres prac co #604+603.
#321 nie został zbytnio unowocześniony (poza kwadratami i nowym patykiem). Jednak najważniejsze jest to, że po 1,5 roku został wreszcie przywrócony do ruchu.
Oto jak wyglądał dokładnie rok temu:
http://www.tramwaje.slask.pl/2008/DOZS/114a.jpg
http://www.tramwaje.slask.pl/2008/DOZS/114b.jpg
http://www.tramwaje.slask.pl/2008/DOZS/114c.jpg
http://www.tramwaje.slask.pl/2008/DOZS/114d.jpg

Tak w ogóle to te ostatnie posty przydałoby się wydzielić do innego tematu, bo trochę zboczyliśmy z tematu o patykach ;)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#339 Post autor: ff » 05 paź 2009, 17:48

Wagon 748 stracił pantograf OTK-2 i kursuje obecnie z pantografem OTK-1. Jednocześnie doczepa posiada nadal OTK-2. To pierwsza taka konfiguracja patyków w składzie na naszej sieci :!: :)

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#340 Post autor: hanys76 » 05 paź 2009, 19:05

ff pisze:Wagon 748 stracił pantograf OTK-2 i kursuje obecnie z pantografem OTK-1. Jednocześnie doczepa posiada nadal OTK-2. To pierwsza taka konfiguracja patyków w składzie na naszej sieci :!: :)
Wpis dotyczący stanu obecnego, wagonu 748 poprawiony.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#341 Post autor: ff » 05 paź 2009, 19:09

hanys76 pisze:Wpis dotyczący stanu obecnego, wagonu 748 poprawiony.
Dzięki, ale trzeba jednak poprawić jeszcze kilka rzeczy:
1) Zmniejszyć ilostan na Zawodziu z 23 do 22 sztuk.
2) W liście wagonów, które straciły pantografy, 748 powinien być podkreślony.
3) W liście podmian typów pantografów OTK-2 748 nie powinien się tam w ogóle znajdować.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#342 Post autor: Marcin » 05 paź 2009, 19:20

ff pisze:2) W liście wagonów, które straciły pantografy, 748 powinien być podkreślony.
Zrobiłem to za kol.Hanysa76.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#343 Post autor: DW » 09 paź 2009, 15:11

Wagon #755 po połamaniu pantografu OTK-2 z Mysłowic 10. września nadal ma pantograf tego samego typu.
Ciekawe, czy jest to ten sam, czy może pochodzi z innego wozu, z którego wcześniej go zdjęto?

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#344 Post autor: Marcin » 09 paź 2009, 15:28

DW pisze:Wagon #755 po połamaniu pantografu OTK-2 z Mysłowic 10. września nadal ma pantograf tego samego typu.
Ciekawe, czy jest to ten sam, czy może pochodzi z innego wozu, z którego wcześniej go zdjęto?
Istnieje też możliwość że jest całkiem nowy, tak jak w przypadku #669 gdzie ewidentnie było widać że pantograf jest nowy.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#345 Post autor: KZKGaPowicz » 26 paź 2009, 16:38

Proszę dopisać do listy wagon #658, który po RK otrzymał pantograf typu OTK-2 "nowej generacji".
Edycja, 26.10.2009 o godz. 17:45:
Ponadto wagon #699 z zajezdni Zawodzie powinien zostać pogrubiony, ponieważ u niego pantograf typu OTK-2 jest już standardem, gdyż jak wiadomo również przeszedł RK.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#346 Post autor: ff » 20 lis 2009, 08:40

Żelazko 742 ma podmieniony pantograf. Oryginalny został zastąpiony mysłowickim.

EDIT 23.11

Wagon 361 stracił pantograf OTK-2, jeździ teraz z OTK-1. Pewnie potrzebowali do jakiegoś żelazka.

EDIT 20:43

Oprócz powyższych proszę jeszcze dopisać do listy wagon 687, który po remoncie ma kwadratowy pantograf.

EDIT 30.11

Sobotnie uszkodzenie pantografu OTK-2 na trasie linii 11 przez wagon 772+ poskutkowało tym, że pantograf OTK-2 został wymieniony na OTK-1.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#347 Post autor: Boguś » 30 lis 2009, 19:45

ff pisze:Wagon 361 stracił pantograf OTK-2, jeździ teraz z OTK-1. Pewnie potrzebowali do jakiegoś żelazka.
Dostał go pierwszy wagon ze składu #683+642.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#348 Post autor: luki » 02 gru 2009, 13:34

Boguś pisze:
ff pisze:Wagon 361 stracił pantograf OTK-2, jeździ teraz z OTK-1. Pewnie potrzebowali do jakiegoś żelazka.
Dostał go pierwszy wagon ze składu #683+642.
Nie rozumiem za bardzo Ciebie Boguś. Chodziło Ci o to, że #683 dostał też OTK-1, czy dostał ten OTK-2 z #361 ?
Ja widziałem dziś #683+642 i ma on zwykły bigiel OTK-1.

P.S. #683 zdaje się miał z kwadratowymi ramionami... dlaczego zatem był wpisany jako zwykły ?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#349 Post autor: ff » 02 gru 2009, 14:45

luki pisze:
Boguś pisze:
ff pisze:Wagon 361 stracił pantograf OTK-2, jeździ teraz z OTK-1. Pewnie potrzebowali do jakiegoś żelazka.
Dostał go pierwszy wagon ze składu #683+642.
Nie rozumiem za bardzo Ciebie Boguś. Chodziło Ci o to, że #683 dostał też OTK-1, czy dostał ten OTK-2 z #361 ?
Ja widziałem dziś #683+642 i ma on zwykły bigiel OTK-1.

P.S. #683 zdaje się miał z kwadratowymi ramionami... dlaczego zatem był wpisany jako zwykły ?
Boguś musiał go widzieć z pantografem z poprzeczką (tym od 361), gdyż właśnie wtedy zmienił ten zapis z 683 :arrow: 683.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#350 Post autor: luki » 02 gru 2009, 17:47

Teraz wszystko jasne. Zatem, czy nie powinniśmy zaznaczyć jakoś, że były dwa różne bigle na nim, np. 683 i 683 albo 683** :?:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#351 Post autor: ff » 02 gru 2009, 18:36

luki pisze:Teraz wszystko jasne. Zatem, czy nie powinniśmy zaznaczyć jakoś, że były dwa różne bigle na nim, np. 683 i 683 albo 683** :?:
Jest to zaznaczone w "podmianach typów" (683 -> 683). Gwiazdki są stosowane przy utracie OTK-2 na rzecz OTK-1, a taka utrata była tylko jedna, więc gwiazki nie ma. No i ja jeszcze kiedy edytowałem ten temat, to przy podmianach pisałem mniejszą czcionką "ob. OTK-1", żeby podkreślić fakt, że OTK-2 dany wagon już nie ma, chociaż w sumie wynikało to z listy czy z utrat. Jeżeli ta zasada zapisu jest utrzymana, to należałoby tak napisać przy 361 i 683.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości