Protram 205 WrAs w GOPie!
Nie do Gliwic, a do Chorzowa. A biorąc pod uwagę nastawienie Frankiewicza do tramwajów to jego przyjazd ma z tym luźny związek. Przyjedzie jutro rano albo pojutrze rano. A płaci za to chyba jednak Protram (przynajmniej w części).Peter pisze:Ponoć wrocławski 205WrAs #2710 ma przyjechać do Gliwic "bronić" tramwajów. Jest już zapakowany na lawetę a za imprezę płaci TŚ.
Wyczytałem te informacje na dwóch forach.
Z tego co się dowiedziałem to nie wiadomo, czy będzie on jeździł liniowo czy nie. Jeśli tak to prawdop. na 6 lub... 15 Chociaż na odcinku do Zagórza to by się chyba rozleciałW DPD memphis pisze:jazda próbna - 2710
Protram wyjechał ok. 9:15, bez przeszkód dotarł do zajezdni Chorzów Batory, gdzie zawrócił, po czym wykonał kurs do placu Wolności i z powrotem, po czym został odstawiony w hali wozowni w Chorzowie Batorym. Najbliższy wyjazd - w poniedziałek.
A jeszcze co do celu jego przybycia to właśnie miał jeździć po Gliwicach, aby promować tramwaje, ale jednak nie przewidziano tego, że jest to niemożliwe m.in. z uwagi na wystające w skrajni perony przystankowe...
Byle by tylko całe to zamieszanie nie skończyło się niczym. Skoro już tu jest to trzeba go wykorzystać
Myślę, że 15-tka to nawet ciekawa opcja bo pasażerowie w Szopienicach i Sosnowcu zobaczyli by wieszcze jakiś nowy i niskopodłogowy tabor.
Myślę, że 15-tka to nawet ciekawa opcja bo pasażerowie w Szopienicach i Sosnowcu zobaczyli by wieszcze jakiś nowy i niskopodłogowy tabor.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Są pierwsze problemy z protramem, podczas przejazdu przez Bytom utknął na Placu Sikorskiego.
http://www.phototrans.eu/14,324832,0.html
http://www.phototrans.eu/14,324832,0.html
Moim zdaniem dużo problemów to sprawia wbrew pozorom nie infrastruktura, lecz sam wagon, który nie ma skosów pudła u dołu i haczy...
Zdjęcie z Pl. Sikorskiego jak napisał autor MephiR z około godziny 15:00 Foto
Zdjęcie z Pl. Sikorskiego jak napisał autor MephiR z około godziny 15:00 Foto
*SDIP (U.N.O.)
Już jest wszystko w porządku. Wagon przejechał przez katowicki Rynek podobno na Brynów o godzinie 19:50. Za nim od strony Chorzowa jechały wstrzymane karliki na 6 - 810 z poc. 607 i 815 z poc. 608. Testy są kontynuowane. Często na jego temat słychać w TŚ FM.
EDIT 20:43
Nie pojechał na Brynów, bo przed chwilą wyjechał ze Stadionu w kierunku Katowic. Musiał zawrócić na pl. Wolności lub pl. Miarki.
EDIT 20:43
Nie pojechał na Brynów, bo przed chwilą wyjechał ze Stadionu w kierunku Katowic. Musiał zawrócić na pl. Wolności lub pl. Miarki.
http://www.tvs.pl/informacje/11044/ Materiał o protramie ,w tv Silesia.
Przypuszczam, że położenie krawężników na łuku w kierunku Katowic na Pl. Sikorskiego dostosowywano tylko do skrajni wagonów 102N, 105N i 116Nd Pytanie czy lepiej dostosowywać całą infrastrukturę do konkretnego wagonu czy może w przyszłości zakupić wagony, które spokojnie się wpiszą w skrajnię obecnie eksploatowanych wagonów lub będą od tego pomijalnie małe odchyłki? Ja bym wybrał to drugie
*SDIP (U.N.O.)
Jak najbardziej te drugie. Co do tego Sikoraka, to zapewne nie brano pod uwagę takich konstrukcji jak 205-tka, no bo po co No i zamawiając jakieś nowe wagony (w przyszłości jeśli w ogóle) to chyba głupotą by było potem wszystkie skrajnie i przystanki robić.
Zresztą jak to było z citadisami, nie było też czasem gdzieś jakichś komplikacji, czy w miarę pasowały. ?
Zresztą jak to było z citadisami, nie było też czasem gdzieś jakichś komplikacji, czy w miarę pasowały. ?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Na stronie tramwajów jest notka.
tram-silesia.pl pisze:Gość na górnośląskich szynach
Z Wrocławia do siedziby Tramwajów Śląskich S.A. przyjechał wagon Protram 205WrAs. Od 13 maja testowany będzie na linii nr 6. Tramwaj jest nieco wyższy, a także dłuższy od wagonów którymi podróżują pasażerowie na Śląsku i w Zagłębiu. Ma ponad 26 metrów długości, czyli niemal 2 razy tyle, co popularne 105-tki, jest też prawie o 2,5 metra dłuższy od tramwaju 116Nd zwanego potocznie "Karlikiem". Tramwaj jest przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych - część niskopodłogowa stanowi 21% powierzchni podłogi wagonu i wyposażona została w specjalną wysuwaną platformę. Wagon 205WrAs posiada nowoczesny układ napędowy, zapewniający pojazdowi odpowiednie przyśpieszenie, niezbędną w ruchu miejskim żwawość i możliwość odzysku energii elektrycznej przy hamowaniu. Zmodernizowany jest system otwierania drzwi a pasażerowie natomiast mają do dyspozycji wygodne siedzenia. Kierujący tramwajem motorniczy wykonuje swoją pracę w klimatyzowanej kabinie, przód wagonu został tak zaprojektowany aby kierujący nim miał jak najlepszą widoczność.
205WrAs to rodzimy produkt, powstał we wrocławskim Protramie, jego cena jest o ok. połowę niższa od ceny nowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów oferowanych obecnie na rynku. I co ważne - tramwaj ten nie wymaga gruntownej modernizacji tras tramwajowych. Testowany wagon Protram 205WrAs będzie kursował na linii nr 6 pomiędzy Katowicami a Bytomiem do 21 maja. Niewykluczone, że więcej takich wozów pojawi się w aglomeracji przed Euro 2012.
To samo napisane jest w Echo Miasta pod tytułem "Lepszy od Karlika".ff pisze:Na stronie tramwajów jest notka.
tram-silesia.pl pisze:Gość na górnośląskich szynach
Z Wrocławia do siedziby Tramwajów Śląskich S.A. przyjechał wagon Protram 205WrAs. Od 13 maja testowany będzie na linii nr 6. Tramwaj jest nieco wyższy, a także dłuższy od wagonów którymi podróżują pasażerowie na Śląsku i w Zagłębiu. Ma ponad 26 metrów długości, czyli niemal 2 razy tyle, co popularne 105-tki, jest też prawie o 2,5 metra dłuższy od tramwaju 116Nd zwanego potocznie "Karlikiem". Tramwaj jest przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych - część niskopodłogowa stanowi 21% powierzchni podłogi wagonu i wyposażona została w specjalną wysuwaną platformę. Wagon 205WrAs posiada nowoczesny układ napędowy, zapewniający pojazdowi odpowiednie przyśpieszenie, niezbędną w ruchu miejskim żwawość i możliwość odzysku energii elektrycznej przy hamowaniu. Zmodernizowany jest system otwierania drzwi a pasażerowie natomiast mają do dyspozycji wygodne siedzenia. Kierujący tramwajem motorniczy wykonuje swoją pracę w klimatyzowanej kabinie, przód wagonu został tak zaprojektowany aby kierujący nim miał jak najlepszą widoczność.
205WrAs to rodzimy produkt, powstał we wrocławskim Protramie, jego cena jest o ok. połowę niższa od ceny nowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów oferowanych obecnie na rynku. I co ważne - tramwaj ten nie wymaga gruntownej modernizacji tras tramwajowych. Testowany wagon Protram 205WrAs będzie kursował na linii nr 6 pomiędzy Katowicami a Bytomiem do 21 maja. Niewykluczone, że więcej takich wozów pojawi się w aglomeracji przed Euro 2012.
Butthead przerobił zdjęcie protrama w barwy tś , nawet to ciekawie wygląda . Tylko te paski jakoś nie pasują .
http://kmtm.tram-silesia.pl/misc/817.jpg
http://kmtm.tram-silesia.pl/misc/817.jpg
Przede wszystkim kompletnym idiotyzmem jest przystanek na łuku, od tego trzeba zacząć. A po drugie to akurat protramowe 204/205 zaprojektowano bez skosów pudła na dole, co skutkuje potencjalnymi problemami ze skrajnią. Nie wiem co było powodem takiego projektu, poza uproszczeniem.luki pisze:Jak najbardziej te drugie. Co do tego Sikoraka, to zapewne nie brano pod uwagę takich konstrukcji jak 205-tka, no bo po co No i zamawiając jakieś nowe wagony (w przyszłości jeśli w ogóle) to chyba głupotą by było potem wszystkie skrajnie i przystanki robić.
Jak na początku 2000 roku dwa warszawskie 116Na/1 jechały do Zawodzia (chorzowska estakada była w remoncie i nie można było lawetą po niej jeździć) to były problemy na większości przystanków z peronami z płyt EPT. Wtedy już to poprawiono doraźnie. Jak 116Nd wyjechał pierwszy raz (15.07.2000) to w dwóch miejscach OIDP był kłopot, ale kowole usunęli zawadzający krawężnik i było dobrze. Na pozostałych odcinkach tras chyba nie było jakichś większych kłopotów, jeśli chodzi o skrajnię. Zauważcie jednak, że 116Nd w porównaniu do 205 zupełnie inaczej zachowuje się w łukach (wózek pod środkowym członem, a nie pod przegubami).Zresztą jak to było z citadisami, nie było też czasem gdzieś jakichś komplikacji, czy w miarę pasowały. ?
Tak w ogóle to robienie telewizyjnej sensacji z tego powodu, że na jednym łuku trzeba było krawężnik przestawić to jest paranoja.
Na śląskie tory wyjechał nowy tramwaj
Wagon Protram 205 Wr-As od dzisiaj jeździ na linii nr 6 z Katowic do Bytomia. Tramwaj wyprodukowany we wrocławskim Protramie nie rzuca na kolana futurystyczną sylwetką, ale według zapewnień fachowców spełnia wszystkie najnowocześniejsze wymagania.
Jego atutem jest cena. Tramwaj kosztuje około 3,4 mln zł, czyli prawie połowę tego, co inne niskopodłogowe wagony dostępne na rynku. Skąd ta różnica? W Protramie 205 niskopodłogowa jest tylko środkowa część, wyposażana w specjalną wysuwaną platformę ułatwiającą wsiadanie osobom niepełnosprawnym. Przez pierwsze i ostatnie drzwi pasażerowie będą już musieli wspinać się po wysokich schodach.
- Dzięki temu wyżej są też zawieszone wózki kołowe, co sprawi, że nie powinny mieć problemu poruszając się na wysłużonych śląskich torowiskach - podkreśla Bolesław Knapik, dyrektor wykonawczy w Tramwajach Śląskich.
Tramwaj ma też oszczędny układ napędu, a system rekuperacji pozwala odzyskać część energii podczas hamowania. 26-metrowy wagon jest o prawie 2,5 m dłuższy od karlików, najnowocześniejszych obecnie tramwajów, które jeżdżą po aglomeracji. W Protramie klimatyzowana jest tylko kabina motorniczego, ale na plus dla podróżnych można zaliczyć wygodne pojedyncze siedzenia. Teraz pasażerowie karlików śmieją się, że część siedzeń jest w sam raz na jedną osobę z torbą.
- Rzeczywiście takie miejsca półtoraosobowe nie sprawdziły się. Dlatego rezygnujemy z tego rozwiązania - przyznaje Knapik i dodaje, że oprócz parametrów technicznych, spółka w ocenie testowanego tramwaju liczy również na opinie pasażerów. Tramwaj będzie kursował między Katowicami a Bytomiem do 21 maja.
Tramwaje Śląskie już od dłuższego czasu szukają następcy karlików. Okazja nadarzyła się, kiedy spółka wywalczyła unijny grant na remont torowisk i modernizację taboru. Do 2012 roku za 160 mln zł chce kupić 20-30 nowych tramwajów. O tym jakie wagony będą ostatecznie jeździły na Śląsku rozstrzygnie przetarg, który zostanie ogłoszony w połowie roku.
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,3501 ... amwaj.html
>> Galeria || [ 662+617 ]
Kilka zdjęć wrzuciłem tu http://www.forum.tramwaje.slask.pl/albu ... ?cat_id=29
Dopisane:
Dopisane:
Ten skład L w tle to #131+132 który później padł na KorfantegoSadorg pisze:http://foto.sadorg.com/index.php?showimage=23
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Dzisiaj się przejechałem tym Protramikiem Konstrukcja wydaje się być solidna i przestronna, szczególnie gdy się stoi w przegubie i patrzy w dół na człon niskopodłogowy. Porównując do 205WrAs Karliki, są one po prostu za delikatne na takie torowiska stąd nie ma się co dziwić, że się rozsypują.
Rzeczywiście 205WrAs może być dobrym rozwiązaniem zanim nie wyremontuje się większości torowisk, choć jednak nie wiem jak po miesiącach eksploatacji będą zachowywać się w nich przeguby i czy elementy konstrukcyjne nie będą też pękać. Jeżeli torowiska nie zostaną w większości wyremontowane, to kupowanie kolejnych super niskaczy z 70-100% niskiej podłogi to znowu będą pieniądze wyrzucone w błoto. Doświadczenia już mamy...
Generalnie 205WrAs to taki czołgowaty tramwaj, który jednak można polubić a podoba mi się już ze względu na rozplanowanie wnętrza
Co do 100% niskiej podłogi to całkiem możliwe, że linia 20 może się okazać jako pierwsza na to gotowa wbrew pozorom, oczywiście po remoncie ul. Armii Krajowej
Rzeczywiście 205WrAs może być dobrym rozwiązaniem zanim nie wyremontuje się większości torowisk, choć jednak nie wiem jak po miesiącach eksploatacji będą zachowywać się w nich przeguby i czy elementy konstrukcyjne nie będą też pękać. Jeżeli torowiska nie zostaną w większości wyremontowane, to kupowanie kolejnych super niskaczy z 70-100% niskiej podłogi to znowu będą pieniądze wyrzucone w błoto. Doświadczenia już mamy...
Generalnie 205WrAs to taki czołgowaty tramwaj, który jednak można polubić a podoba mi się już ze względu na rozplanowanie wnętrza
Co do 100% niskiej podłogi to całkiem możliwe, że linia 20 może się okazać jako pierwsza na to gotowa wbrew pozorom, oczywiście po remoncie ul. Armii Krajowej
*SDIP (U.N.O.)
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Na stronie TŚ w dziale Komunikaty pojawiła się sonda na temat wagonu Protram 205WrAs. Do oceny (1-5 pkt) poddano 7 rzeczy :
1. Wygoda podróżowania
2. Wygląd ogólny
3. Dostępność dla niepełnosprawnych
4. Proporcje miejsc siedzących i stojących
5. Ogólny wystrój wnętrza
6. Czytelność wyświetlanych komunikatów
7. Sposób zapowiadania przystanków
-> http://tram-silesia.pl/?id=html/news/wy ... m&dzial=14
1. Wygoda podróżowania
2. Wygląd ogólny
3. Dostępność dla niepełnosprawnych
4. Proporcje miejsc siedzących i stojących
5. Ogólny wystrój wnętrza
6. Czytelność wyświetlanych komunikatów
7. Sposób zapowiadania przystanków
-> http://tram-silesia.pl/?id=html/news/wy ... m&dzial=14
Głosowałem chyba wczoraj i szczerze mówiąc zapomniałem jak w niektórych punktach
Filmik o 205WrAs kolegi N Link
Filmik o 205WrAs kolegi N Link
*SDIP (U.N.O.)
Ja głosowałem średnio na 4. Gdzieniegdzie na 5, a niektóre niestety na 3, ale nie będę się już tu rozpisywał czym się kierowałem...
Ale ogólnie rzecz biorąc jednak wydaje mi się, że taki wóz byłby nawet fajny dla nas. Przynajmniej na razie póki nie możemy sobie pozwolić na coś bardzo niskiego, a na pewno lepsze byłaby taka 205-tka niż remonty stopiątek. Jest odpowiednik składu stopiątek i do tego ma niską podłogę i to jest naprawdę coś dla nas.
Ale ogólnie rzecz biorąc jednak wydaje mi się, że taki wóz byłby nawet fajny dla nas. Przynajmniej na razie póki nie możemy sobie pozwolić na coś bardzo niskiego, a na pewno lepsze byłaby taka 205-tka niż remonty stopiątek. Jest odpowiednik składu stopiątek i do tego ma niską podłogę i to jest naprawdę coś dla nas.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Tak? Mecz jest dopiero o 20, więc stosunkowo późno jak widzę. Szkoda, bo po szkole chciałem go złapać. Ani jutro, ani czwartek mi nie pasująDW pisze:Najprawdopodobniej tak. Jedynie jutro będzie miał przerwę z powodu meczu na Śląskim, ale możliwe, że rano zrobi parę kółek.Sebastian22 pisze:Nie wie ktoś czy on jezdzi do czwartku włącznie czy nie?
Wczoraj w "Protramie" usłyszałem, że nie wiadomo czy wyjedzie tylko rano, czy może w ogóle, więc stąd to przypuszczenie.Marcin pisze:Ale ZTCW mówiono że nie wyjedzie wogóle tego dnia, przyczyną miał być właśnie ten mecz.rafalurbino18 pisze:Tak? Mecz jest dopiero o 20, więc stosunkowo późno jak widzę. Szkoda, bo po szkole chciałem go złapać. Ani jutro, ani czwartek mi nie pasują
I zresztą trafne, bo jednak jeździ/ł
hanys76 w DPD pisze:Wagon 2710 wstawił się na pociąg 604 i teraz, już planowo jedzie na Brynów. Musiał na stadionie zawrócic, za nim jechał do zajezdni wagon 810 który do tej pory kursował na 604.
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Na stronie TŚ pojawiły się wyniki przeprowadzonej niedawno sondy:
Wyniki sondy na temat testowego wagonu z Wrocławia
Dziękujemy za udział w sondzie! Poniżej prezentujemy wyniki sondażu - są to średnie noty wystawione przez głosujących. Ocena
1. Wygoda podróżowania - 4.5919
2. Wygląd ogólny - 4.4694
3. Dostępność dla niepełnosprawnych - 4.3240
4. Proporcje miejsc siedzących i stojących - 4.5219
5. Ogólny wystrój wnętrza - 4.5674
6. Czytelność wyświetlanych komunikatów - 4.6095
7. Sposób zapowiadania przystanków - 4.5639
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Musiałem coś przeoczyć. Nikt na forum o tym nie pisał, a wczoraj sobie o tej sondzie przypomniałem. Sprawdziłem dzisiaj stronę TŚ i zauważyłem, że są wyniki. Tak więc mogły być już 2/3 tygodnie temu, gdyż sama sonda została ogłoszona w środku maja. Co do samych wyników to dość wysokieMarcin pisze:Hmm te wyniki sondy już od kilku tygodni (?) wiszą na stronie tś.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości